بازارها برای شروع هفته بزرگ بانک مرکزی محتاط هستند

به نظر می‌رسد بازارها در ابتدای هفته محتاط شده‌اند و شرکت‌کنندگان در آستانه اعلام سیاست‌های بانک مرکزی و انتشار داده‌های کلان سطح بالای این هفته در حاشیه مانده‌اند. شاخص دلار آمریکا به دنبال حرکت متزلزل هفته گذشته در بالای 105.00 ثابت است، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در صبح اروپا ثابت است و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در بالای 3.5 درصد آرام می ماند. دفتر اقتصادی اروپا و ایالات متحده هیچ گونه اطلاعاتی را در روز دوشنبه منتشر نخواهد کرد. حراجی برای اسناد خزانه داری 10 ساله و 3 ساله ایالات متحده در اواخر روز برگزار خواهد شد.

مقامات چینی اوایل روز اعلام کردند که اپلیکیشن مورد استفاده برای ردیابی موارد کروناویروس را اواخر هفته آفلاین خواهند کرد. علاوه بر این، بلومبرگ گزارش داد که چین ممکن است تا حدودی مرزهای خود را با هنگ کنگ از ماه آینده باز کند و به مردم اجازه دهد آزادانه در تعطیلات سال نو قمری سفر کنند. با این وجود، شاخص ترکیبی شانگهای و شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ هر دو در مسیری هستند که روز را در محدوده منفی به پایان می‌رسانند.

USD/JPY اوایل روز به بالای 137.00 صعود کرد اما تلاش کرد تا حرکت صعودی خود را حفظ کند. داده های ژاپن در روز دوشنبه نشان داد که سفارشات ماشین ابزار در ماه نوامبر سالانه 7.8 درصد کاهش یافت و شاخص قیمت تولید کننده سالانه در نوامبر به 9.3 درصد رسید که از انتظار بازار 8.9 درصد فراتر رفت.

بیت کوین آخر هفته را در محدوده بسیار باریکی گذراند و اوایل دوشنبه شروع به کاهش اینچ کرد. بیت کوین/دلار آخرین بار اندکی زیر 17000 دلار معامله شد. اتریوم در نیمه پایینی محدوده دو هفته ای خود در حدود 1250 دلار نوسان دارد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/forex-today-markets-turn-cautious-to-start-the-big-central-bank-week-202212120716

GBP/USD در طول ساعات معاملاتی اروپا کاهش یافت و به زیر 1.2250 سقوط کرد. داده‌های منتشر شده توسط دفتر آمار ملی بریتانیا (ONS) در روز دوشنبه نشان داد که تولید ناخالص داخلی در ماه اکتبر پس از انقباض 0.6 درصدی در سپتامبر، 0.5 درصد به صورت ماهانه افزایش یافته است. اگرچه این خوانش بسیار بهتر از انتظار بازار 0.1 درصد بود، اما نتوانست پوند استرلینگ را تقویت کند. سایر داده های بریتانیا نشان می دهد که تولید صنعتی در ماه اکتبر بدون تغییر باقی مانده است در حالی که تولیدات تولیدی 0.7 درصد افزایش یافته است.

یورو/دلار آمریکا اوایل دوشنبه روی پای عقب می ماند اما همچنان بالای 1.0500 در نوسان است. این جفت در هفته گذشته نتوانستند حرکت قاطعی در هر دو جهت انجام دهند و تقریباً بدون تغییر بسته شدند.

آنچه باید در روز دوشنبه 12 دسامبر بدانید در اینجا آمده است:

قیمت طلا اواخر روز جمعه فراتر از 1800 دلار افزایش یافت اما هفته جدید را تحت فشار نزولی متوسط ​​آغاز کرد. XAU/USD آخرین بار در محدوده منفی کمی زیر 1790 دلار معامله شد.