افزایش کانال قیمت طلا پس از سقوط بانکی، امکان عقب نشینی در کوتاه مدت وجود دارد

قیمت طلا نیز به دلیل کاهش انتظارات نرخ بهره افزایش یافته است. پیش از این انتظار می رفت که فدرال رزرو آمریکا در نشست بعدی خود در روز چهارشنبه، 22 مارس، به افزایش نرخ بهره ادامه دهد، با این حال، نگرانی از افزایش نرخ بهره که می تواند بحران بانکی را تشدید کند، احتمال افزایش 0.25 درصدی را به تنها 59.8 درصد کاهش داده است. را ابزار CME FedWatch، معیاری از بازار برای نرخ آینده صندوق های فدرال رزرو. این در مقایسه با احتمال بیش از 81 درصدی چنین افزایشی در یک ماه پیش است، در آن زمان بازارها نیز با احتمال 19 درصدی افزایش 0.50 درصدی قیمت گذاری کردند.

قیمت طلا در روند صعودی خود پس از افزایش تقاضا در پناهگاه امن متوقف شد، زیرا نگرانی ها از سرایت بانکی جهانی ادامه دارد. XAU/USD در زمان نوشتن این مقاله با 0.3 درصد کاهش در هر اونس تروی، 1969 دلار معامله می شود. با این حال، این فلز گرانبها در یک روند صعودی کوتاه مدت است، با این حال، احتمال افزایش بیشتر در آینده وجود دارد.

اخبار طلا: تصاحب UBS نتوانست بازارها را آرام کند

جفت XAU/USD در نمودار 4 ساعته بالاتر می رود و با وجود عقب نشینی در چند میله اخیر، احتمالاً ادامه خواهد داشت. شاخص حرکت شاخص قدرت نسبی (RSI) به نظر می‌رسد که از خرید بیش از حد خارج می‌شود و اگر نوار 4 ساعته فعلی به نزولی ختم شود، سیگنال فروش را تأیید می‌کند و احتمالاً اصلاحات پایین‌تر ادامه خواهد یافت. با این حال، حمایت از پایه کانال در حدود 1950 تا 60 دلار، احتمالاً کفی را برای قیمت طلا فراهم می کند که از آنجا می تواند مجدداً جمع شود و بازیابی را در داخل کانال ایجاد کند. روند کوتاه مدت صعودی باقی می ماند و تنها شکست قاطع و بسته شدن در بازه زمانی 4 ساعته زیر خط کانال پایین، تصویر را نزولی خواهد کرد.

از دیدگاه فنی، هدف صعودی بعدی 2069 دلار در بالاترین حد مارس 2022 است. از سوی دیگر، بازگشت ناگهانی و حرکت به زیر 1887 دلار، اعتبار روند صعودی را زیر سوال می برد و احتمال شروع یک روند نزولی جدید را افزایش می دهد.

سقوط کردیت سوئیس و سایرین، مانند بانک سیلیکون ولی (SVB) و بانک فرست ریپابلیک قبل از آن، با خشک شدن نقدینگی آغاز شد. افزایش تورم و نرخ بهره برای مبارزه با آن منجر به کاهش ارزش دارایی‌های گسترده اوراق قرضه دولتی بسیاری از بانک‌ها و کاهش ارزش دارایی‌های آنها شده است. این امر، همراه با کاهش سپرده های بانکی، موجب رکود نقدینگی بانکی شد.

با کاهش نرخ‌های فدرال رزرو، دلار آمریکا شتاب خود را از دست می‌دهد

قیمت طلا: نمودار 4 ساعته


منبع: https://www.fxstreet.com/news/gold-price-forecast-xau-usd-rises-on-persistent-banking-jitters-202303200933


اشتراک گذاری:

  • قیمت طلا توسط گاوها افزایش یافت زیرا تقاضای پناهگاه امن به دلیل نگرانی های بانکی جهانی افزایش یافت.
  • تصاحب UBS از Credit Suisse مشکل دار فقط به طور موقت بازارها را آرام می کند.
  • رشد طلا از کاهش ارزش دلار آمریکا با کمرنگ شدن شرط بندی ها برای افزایش بعدی فدرال رزرو.

اگر شرط‌بندی برای افزایش نرخ بهره در آینده از سوی فدرال رزرو به کاهش ادامه یابد، این امر تأثیر مثبتی بر قیمت طلا خواهد داشت زیرا هزینه فرصت نگهداری طلا را که یک دارایی غیر بازده است، کاهش می‌دهد.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

معامله‌ای که رقیب UBS را قادر می‌سازد تا آخر هفته وام‌دهنده مشکل دار Credit Suisse را تصاحب کند، به طور موقت در جلسه اولیه اروپا به سرمایه‌گذاران اطمینان داد و احساسات را تثبیت کرد، اما تسکین موقتی بود. نگرانی ها در مورد ثبات بانکی گسترده تر، همچنان سرمایه گذاران را به سمت دارایی های امن سوق می دهد. جهت صحنه: طلای جامد را وارد کنید.

قیمت طلا پس از رسیدن به بالاترین سطح جدید سال 2009 دلار در اوایل جلسه اروپا متوقف شد. فلز زرد همچنان در یک روند صعودی کوتاه مدت و میان مدت باقی می ماند که انتظار می رود پس از پایان تثبیت جانبی از سر گرفته شود.