افزایش قیمت Dovish Fed باعث بهبود در XAU/USD شد

در نشست FOMC خود در روز چهارشنبه، 22 مارس، فدرال رزرو ایالات متحده نرخ وجوه فدرال رزرو را یک چهارم درصد به محدوده هدف 4.75٪ -5.00٪ افزایش داد که مطابق با انتظارات بازار بود و نرخ بهره پایه بانک ها را افزایش داد. به یکدیگر.


اشتراک گذاری:

  • پس از اینکه فدرال رزرو اعلام کرد احتمال افزایش نرخ بهره در آینده کاهش خواهد یافت، گاوهای نر طلا باعث افزایش قیمت شدند.
  • پاول، رئیس فدرال رزرو، ریسک‌های بانکی را برجسته می‌کند و پیشنهاد می‌کند که این ریسک‌ها ممکن است کار سخت‌گیری را برای فدرال رزرو انجام دهند.
  • با توجه به اخبار، دلار آمریکا ضعیف شد و طلا با همبستگی منفی افزایش یافت.

علاوه بر این، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه اظهار داشت که ممکن است فدرال رزرو نیازی به افزایش نرخ بهره به اندازه مورد انتظار نداشته باشد، زیرا تنگنای اعتباری ناشی از بحران بانکی این کار را انجام می دهد. برای آنها کار کنید این امر طلا را بیشتر افزایش داد.

فدرال رزرو خلاصه پیش بینی های اقتصادی (SEP)، که همزمان با این تصمیم منتشر شد، با این حال، مسیر افزایش نرخ آتی پایین‌تر از قبل را در نمودار نقطه‌ای نشان داد. فدرال رزرو اکنون نرخ پایانی را تنها 5.10 درصد پیش بینی می کند، درست بالاتر از محدوده فعلی، و این بود که شروع به بالا بردن قیمت طلا کرد.

سطح زیرین خط روند تازه شکسته احتمالاً هدف و مقاومت اولیه را در 1991 دلار نشان می دهد و قیمت طلا احتمالاً در این سطح عقب می نشیند، با این حال، صعود نهایی تا سقف های سالانه 2009 دلار کاملاً ممکن است.

قیمت طلا پس از نشست مارس FOMC در روز چهارشنبه افزایش یافت و به اوج 1978 دلار رسید، نزدیک به جایی که در روز پنجشنبه در آغاز نشست اروپا همچنان معامله می شود. پس از آنکه فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) پیشنهاد کرد شرایط اعتباری سخت تر به دلیل فشارهای بانکی ممکن است کار کاهش تورم را از جانب خود انجام دهد و بنابراین احتمالاً مجبور به افزایش نرخ ها نخواهد بود، سنگ معدن محبوب پادشاه فریگیا میداس افزایش یافت. همانطور که در آینده انتظار می رود.

قیمت طلا: نمودار 4 ساعته


منبع: https://www.fxstreet.com/news/gold-price-forecast-dovish-fed-hike-spurs-recovery-in-xau-usd-202303230931

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی به دلار است، بنابراین یک دلار آمریکا ضعیف‌تر، طلا کمتری می‌خرد و بالعکس با دلار قوی‌تر، همه چیزهای دیگر برابر هستند.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا: روند دوست گاوها است

دلار آمریکا که رابطه معکوس با قیمت طلا دارد، پس از نشست فدرال رزرو کاهش یافت، زیرا انتظار کاهش نرخ بهره برای ارز منفی است.

پاول می‌گوید: «سخت‌کردن احتمالی در شرایط اعتباری ممکن است به این معنی باشد که انقباض پولی کار کمتری برای انجام دادن دارد.

دلار آمریکا تحت فشار اظهارات پاول سقوط می کند

در حالی که به طور معمول انتظار می رفت که این برای قیمت طلا نزولی باشد، قبلاً توسط بازارها به عنوان سناریوی موردی پایه قیمت گذاری شده بود.

شاخص قدرت نسبی (RSI) عملکرد قیمت را منعکس می کند و از بهبود حمایت می کند.

قیمت طلا در راستای روند صعودی کوتاه مدت غالب که به وضوح در نمودار 4 ساعته زیر نشان داده شده است، بهبود یافته و دوباره افزایش یافته است.

طلا افزایش یافت زیرا انتظارات نرخ بهره پایین تر برای این فلز صعودی تلقی می شود زیرا برخلاف وجه نقد (سپرده ها) یا معادل های نقدی بازدهی را برای دارندگان به همراه ندارد.

اخبار طلا: افزایش Dovish از فدرال رزرو

شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی وزنی از همتایان اندازه گیری می کند، روز چهارشنبه 0.14 درصد کاهش یافت و در 101.97 بسته شد.

از آنجایی که «روند دوست شماست»، به قول معروف، احتمالات از ادامه بالاتر پشتیبانی می‌کنند، با شکست بالای 1984 دلار نوار قبلی که نشان دهنده افزایش بیشتر است.