آیا کاترپیلار و دیر در راهپیمایی سال 2023 هستند؟

کاترپیلار در حال حاضر ناوگان کامیون های خودران را اداره می کند. مشارکت جدید این ابتکار را به برنامه های کاربردی فراتر از استخراج گسترش می دهد. کاترپیلار با استفاده از ناوگانی متشکل از کامیون‌های 777G، سیستم خودران MineStar Command for Hauling را در معدن Luck Stone پیاده‌سازی خواهد کرد. هدف جمع آوری داده ها در مورد عملیات معدن برای توسعه بیشتر نسل بعدی راه حل های مستقل مخصوص معدن و کاربردهای مرتبط است.

همانطور که شهرداری ها بودجه مالی 2023 خود را تعیین می کنند، موارد بیشتر مربوط به هزینه های زیرساختی منجر به پروژه هایی می شود که ممکن است به تجهیزات سنگین نیاز داشته باشند.

در این گزارش، مدیرعامل جان می به طور خاص به پتانسیل افزایش هزینه‌های زیرساختی پرداخت. او در بیانیه ای گفت: «دیر منتظر یک سال قوی دیگر در سال 2023 است که بر اساس اصول مزرعه مثبت و پویایی ناوگان، و همچنین افزایش سرمایه گذاری در زیرساخت ها است.

در سه ماهه چهارم، این شرکت 7.44 دلار به ازای هر سهم با درآمد 15.5 میلیارد دلاری به دست آورد که به ترتیب 81 درصد و 37 درصد افزایش یافت.

با این حال، این حرکت بر تمرکز کاترپیلار و همچنین صنعت آن بر پیشرفت تکنولوژی تاکید دارد. به عنوان مثال، هفته گذشته، این شرکت گفت که با مشتری قدیمی Luck Stone، بزرگترین تولید کننده سنگ خرد شده در کشور، برای استقرار فناوری های مستقل در کارخانه ای در ویرجینیا همکاری خواهد کرد.

ممکن است تصور کنید که سازندگان تجهیزات Caterpillar Inc. (NYSE:CAT) و Deere & Company (NYSE:DE) به معنای واقعی کلمه به آرامی در حال حرکت هستند، اما این سهام تجهیزات سنگین در طول سال 2022 از S&P 500 پیشی گرفت و برای پایان سال وارد یک سرعت شد.

مقایسه با S&P 500 مناسب است، زیرا هر دو سهم از اجزای شاخص داخلی با سرمایه بزرگ هستند.

5 سهمی که بیشتر از کاترپیلار دوست داریم.

Deere از زمان افزایش شکاف نوامبر خود در یک الگوی جانبی معامله می شود. این نشانه خوبی است، زیرا نشان می دهد که سرمایه گذاران سهام را در اختیار دارند و از قیمت در سطح خاصی حمایت می کنند. یک الگوی جانبی یا مسطح اغلب تنظیمی برای صعود بیشتر است، زیرا سهام در حالی که سرمایه گذاران روی سودهای قبلی خود را حفظ می کنند نفس می کشد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/are-caterpillar-and-deere-setting-up-to-rally-in-2023-202212230531

  • در 8 نوامبر، Deere یک پایه فنجانی با دسته با نقطه خرید کمی بالاتر از 402 دلار را پاک کرد. سهام در طول میانگین متحرک 10 روزه خود بالاتر رفتند تا اینکه در 23 نوامبر، پس از گزارش سود بهتر از انتظار شرکت در سه ماهه چهارم، 5 درصد افزایش یافتند.

    چشم انداز افزایش یافته برای سال 2023

    روز چهارشنبه، کاترپیلار نقطه خرید شمال را از 239.85 دلار در حجم معاملات سنگین تر از حد معمول پاک کرد. تنها خبر اختصاصی شرکت، انتصاب معاون فعلی لو بالمر-میلار به عنوان مدیر ارشد پایداری بود که به خودی خود احتمالاً قیمت سهام را افزایش نمی دهد.

    Deere همچنین چشم انداز مالی 2023 خود را افزایش داد که از نظر تحلیلگران نیز فراتر رفت. این شرکت اکنون شاهد افزایش 11.4 درصدی سود به 25.92 دلار در هر سهم است که نسبت به پیش بینی های قبلی بیشتر است.

    برخلاف نامش، کاترپیلار دقیقاً در حال خزیدن نبوده است. سهام در سه ماه گذشته 41.28 درصد و نسبت به سال قبل 19.16 درصد رشد کرد. این تفاوت با رشد 2.47 درصدی S&P 500 در سه ماه گذشته و کاهش 18.68 درصدی آن نسبت به سال قبل است.

    گربه

    در نهایت، هزینه های زیرساختی افزایش می یابد؟

    در همین حال، Deere در سه ماه گذشته 26.57 درصد و نسبت به سال قبل 29.76 درصد رشد داشته است.

    پس از آن، کاترپیلار شروع به تشکیل یک پایه صاف کرد که 8 درصد اصلاح شد. این پایه ای است که سهام در روز چهارشنبه تسویه کرد. با عقب نشینی بازار گسترده تر، سهام در روز پنجشنبه باز کاهش یافت. با این حال، کاترپیلار قدرت فنی خود را به عنوان سهامی مغلوب بازار نشان می دهد که موقعیت خوبی برای افزایش احتمالی در آینده ای نه چندان دور دارد.

    عاملی که می تواند کاترپیلار و دیر را تقویت کند، لایحه زیرساختی بسیار تبلیغ شده است. در حالی که سرمایه گذاران و به ویژه کارشناسان رسانه بیش از یک سال پیش بینی می کردند که برخی بخش ها به دلیل هزینه های زیرساختی رشد کنند، این انتظارات ممکن است در نهایت در سال 2023 محقق شود.

    این پیش از رشد 2.47 درصدی S&P 500 در سه ماه گذشته و کاهش 18.68 درصدی آن از سال تا به امروز است.

  • کاترپیلار در سه ماه گذشته 41.28 درصد و نسبت به سال گذشته 19.16 درصد پیشرفت داشته است.

  • چارت سازمانی

    در همین حال، Deere در سه ماه گذشته 26.57 درصد و نسبت به سال قبل 29.76 درصد رشد داشته است.

  • تحلیلگران انتظار دارند که این شرکت در سال مالی 2023 به ازای هر سهم 27.86 دلار درآمد کسب کند که 20 درصد افزایش خواهد داشت. در سال 2024، ممکن است 5 درصد دیگر افزایش یابد و به 29.24 دلار در هر سهم برسد.

    سهام در ماه نوامبر از یک پایه جام مرحله اول سازنده خارج شد. این پایه 32 درصد اصلاح شد و ساختار قبلی را پایین آورد، که اغلب می تواند راه اندازی را برای دور بعدی افزایش قیمت آغاز کند.