آموزش دیجیتال مارکتینگ دوره جامع Digital Marketing دوره دیجیتال مارکتینگ کلاس دیجیتال

هدف بازاریابی محتوا دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق استفاده از محتوا است. محتوا معمولاً در یک سایت منتشر می شود و سپس از طریق رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا حتی کمپین های PPC تبلیغ می شود. ابزارهای بازاریابی محتوا شامل وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی، دوره های آنلاین، اینفوگرافیک ها، پادکست ها و وبینارها و طراحی پورتال است. تولید محتوای ارزشمند باعث جذب مشتریان جدید و حفظ اعتماد مشتریان همیشگی خواهد شد. شما هرقدر هم سعی کنید از نرم‌افزار و سخت‌افزارهای مناسب و با بهترین‌ کیفیت برای طراحی وب‌سایت خود استفاده کنید، اگر وب‌سایت شما نتواند مخاطب‌تان را حفظ و با خود درگیر کند، پروژه‌تان شکست خواهد خورد. بهینه سازی تجربه کاربری در دیجیتال مارکتینگ از مهم‌ترین عوامل مؤثر در موفقیت یک کسب و کار اینترنتی محسوب می‌شود.

بازاریابان می‌توانند از این اطلاعات برای ارائه محصولات و پیشنهادهایی استفاده کنند که برای مخاطبان جذاب است. شاید به جرات بتوان گفت مهم‌ترین روش بازاریابی اینترنتی سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر باشد. در این روش بازاریابی، باید سایت خود را بر اساس معیارهای موتورهای جستجوگر مخصوصاً گوگل بهینه کنید تا در زمانی که کاربران به دنبال یک مطلب برای رفع نیاز خود در گوگل هستند سایت شما توسط گوگل به آنان پیشنهاد شود. به طور کلی، شرکت دیجیتال مارکتینگ در یک دوره طولانی برای دستیابی به اهداف و مقاصد بازاریابی کسب و کار استفاده می شود.

بازاریابی دیجیتال شامل روش های مختلف از جمله بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)، بازاریابی شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا و بلاگ نویسی و شرکت طراحی سایت سی یو وب … می شود. در تبلیغات سنتی، کسب‌وکارها نمی‌توانند براساس هدف نهایی نیاز خود در هر مرحله از چرخه محصول، کمپین طراحی کنند. اینکه نیاز اصلی یک سازمان در یک بازه زمانی، معرفی و آگاهی‌بخشی باشد، یا برندسازی موفق، یا افزایش فروش یکی از محصولات خاص و … نمی‌تواند شبکه‌های تبلیغات آفلاین را متعهد کند که هدف نهایی را محقق کنند. یا اگر هدف شما معرفی محصول جدید و یا فروش آن باشد، بهتر این است که شما بر روی سئو و بهینه سازی محتوا تمرکز کنید تا در وهله اول خریداران بالقوه را به وب‌سایت خود جذب کنید. علاوه بر این، اگر هدف شما فروش باشد، می‌توانید روی تبلیغات کلیکی و پولی تمرکز کنید و گوگل ادورز را در برنامه و استراتژی بازاریابی خود قرار دهید. به عنوان مثال یک بازاریاب محتوایی در تیم دیجیتال مارکتینگ می‌تواند سراغ تهیه محتواهایی برای وبلاگ برود، که ثابت شده این کار در سال‌های اخیر بیشترین میزان جذب مخاطب را داشته است.

  • آیا تبلیغات بخشی از بازاریابی است؟ وقتی هست، پس تبلیغات با ابزارهای دیجیتال، بخشی از بازاریابی دیجیتال است.
  • بازاریابی برون‌گرا، در نقطه مقابل بازاریابی درون‌گرا قرار دارد و زمانی‌که فعالیت‌های بازاریابی برای عموم افراد بدون در نظر گرفتن هیچ شاخصه و سنجه‌ای اجرا می‌گردد، بازاریابی برون‌گرا شکل گرفته است.
  • ارزش‌های کسب و کار خود را نسبت به رقبای خود به صورت دقیق شرح دهید و همواره در مسیر بازاریابی دیجیتال خود به آن پایبند باشید.
  • به عنوان مثال، رفتن سراغ کلمات کلیدی بلندتر و تولید محتوایی با کیفیت به شما در رتبه بندی در موتورهای جستجو برای این کلمات کلیدی کمک می‌کند.
  • بلکه کسب و کاری موفق است که اصول و استراتژی بازاریابی دیجیتال را بهتر از سایر رقبا بلد باشد.

بازاریابی دیجیتال، بازاریابی الکترونیکی و بازاریابی اینترنتی به دلیل همپوشانی زیادی که با هم دارند گاهی به‌جای یکدیگر در نام‌گذاری روش‌های بازاریابی به کار می‌روند. در حقیقت ابزاری که دیجیتال مارکتینگ برای رسیدن هر کسب‌وکاری به مخاطبان هدفش ارائه می‌دهد متفاوت است. به همین دلیل است که باید آن را کاملا بشناسید و با احاطه به جزییاتش مدل و ابزار مناسب با کار خود را انتخاب کنید. در چنین شرایطی می‌توان به پرسش بنیادی « آیا دیجیتال مارکتینگ برای تمام بیزنس‌ها جواب می‌دهد؟» پاسخ مثبت داد و حتی بر ضرورت استفاده از آن تاکید کرد.

دستاوردهای کلاس جامع دیجیتال مارکتینگ (دوره Digital Marketing)

سایت هایی که سئو خوبی از نظر منطق گوگل دارند، همیشه بیشتر مورد بازدید قرار می گیرند. اگرچه در ظاهر اینطور به نظر می‌رسد که این حوزه‌ها شبیه به هم بوده اما به مجموعه مهارت‌های متفاوتی نیاز دارد. به عنوان مثال توسعه دهندگان Front-end باید به سه زبان برنامه نویسی اصلی یعنی CSS، HTML و جاوا اسکریپت تسلط داشته باشند.

با توجه به این امر، هر چه کلیک بیشتری صورت گیرد، هزینه افزایش پیدا می‌کند. در تبلیغات کلیکی، با توجه به قیمت کلیکی که تعیین ‌می‌کنید و متناسب با بودجه‌ای که برای تبلیغات خود در نظر می‌گیرید، کلیک دریافت می‌کنید و هزینه می‌پردازید. امیدواریم آشنایی با آن‌ها به شما کمک کند تا با تصمیم‌گیری‌ و انتخاب مناسب، کمپین‌های بهتر و موثرتری اجرا کنید. وقتی می‌خواهید بدانید کدام استراتژی بازاریابی برای کسب‌وکار شما مناسب‌تر است، ابتدا مخاطبان خود را در نظر بگیرید؛ ببینید چه علایقی را دنبال می‌کنند و اطلاعات خود را برای تصمیم‌گیری از کجا کسب می‌کنند. اگر می‌خواهید به گروه خاصی از افراد در هر کجا که هستند، دسترسی پیدا کنید و درعین‌حال هزینه‌ها را پایین نگه‌دارید، بازاریابی دیجیتال بهترین گزینه خواهد بود. انجام این کار همچنین به شما این امکان را می‌دهد که بلافاصله اطلاعات ارزشمندی را در مورد مخاطبان خود جمع‌آوری کنید تا بتوانید کمپین‌های بازاریابی موثر‌تری ایجاد کنید.

آموزش دیجیتال مارکتینگ دوره جامع Digital Marketing دوره دیجیتال مارکتینگ کلاس دیجیتال

شما در یک ویدئو به سادگی قادر به بیان و انتقال حس محتوای خود به مخاطب دارید این در حالیست که در محتوای متنی شما باید از فنون خاص نویسندگی برای این مهم بهره‌برداری کنید. ویدئو مارکتینگ به شما، محصول و خدماتتان کمک می‌کند تا در زمان کوتاه‌تری مخاطب بیشتری را درگیر و با خود همراه کنید. ویدئو مارکتینگ به عنوان یکی از خدمات بازاریابی دیجیتال رشد کسب و کار شما را دو چندان کرده و شما را در مسیر برندینگ جلو می‌اندازد. یکی از ساده ­ترین و همچنین قدرتمندترین ابزار بازاریابی ربایشی، وبلاگ است. وبلاگ به سایت شما این امکان را می ­دهد که بر روی لغات مورد پسند مشتریانتان سرمایه ­گذاری کنید. نهایتا بازاریابی ربایشی یا درونگرا روشی است که از دارایی­ های دیجیتال مارکتینگ برای جذب و تبدیل مخاطب آنلاین به مشتری بالقوه و سپس مشتری واقعی و بعد از آن مشتری وفادار و هواخواه برند استفاده می­ کند.

مثلا پست‌های اسپانسری BuzzFeed یک مثال خوبه اما بسیاری از افراد تبلیغات در شبکه اجتماعی رو هم به عنوان تبلیغات نیتیو میشناسن. مثلا شما می‌تونین با استفاده از قابلیت هدف گیری در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات مورد نظرتون در پلتفرم‌های مختلف رو فقط به گروه خاصی از مخاطبین نمایش بدین. این مخاطبین می‌تونن سن، جنسیت، محل سکونت، علایق، شبکه ها یا رفتارهای مشخصی داشته باشن. علاوه بر این، دیجیتال مارکتینگ اغلب اوقات نسبت به تبلیغات سنتی ارزون تره و امکان اندازه گیری بهتر میزان موفقیت رو در دسترس شما قرار میده.

یک مشاوره رایگان مهمان ما باشید (: