یورو/دلار آمریکا در اواسط 1.0800 بر روی یک دلار ضعیف تر آمریکا قدرت می گیرد.

EUR/USD تایرها را درست در شمال 1.0800 می چرخاند زیرا جمع بندی جمعه به جایی نمی رسد


اشتراک گذاری:

  • EUR/USD در اوایل جلسه آسیایی روز دوشنبه با نرخ قوی تری نزدیک به 1.0845 معامله می شود.
  • چندین مقام فدرال رزرو گفتند که زمان کاهش نرخ بهره به داده های اقتصادی دریافتی بستگی دارد.
  • انتظار می رود بانک مرکزی اروپا در نشست ماه مارس خود در روز پنجشنبه نرخ بهره را متوقف کند.

جفت یورو/دلار آمریکا هفته جدید را در ساعات اولیه معاملات آسیایی در روز دوشنبه با نشانه ای مثبت آغاز می کند. صعود جفت اصلی توسط دلار ضعیف تر آمریکا (USD) حمایت می شود. سرمایه گذاران از نزدیک نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا (ECB) را در روز پنجشنبه بدون تغییر در نرخ انتظار خواهند داشت. در زمان انتشار، EUR/USD در 1.0845 معامله می شود که 0.07% در روز اضافه می کند.

برخی از سیاستگذاران فدرال رزرو (فدرال رزرو) گفتند که زمان کاهش نرخ بهره به داده های اقتصادی دریافتی بستگی دارد. سوزان کالینز رئیس فدرال رزرو بوستون و جان ویلیامز از نیویورک اظهار داشتند که اولین کاهش نرخ بهره احتمالاً در اواخر سال جاری مناسب خواهد بود، در حالی که رافائل بوستیک از آتلانتا گفت که انتظار دارد در تابستان امسال سیاست تسهیلی اتخاذ شود.

بر اساس گزارش موسسه مدیریت تامین (ISM)، PMI تولیدی ایالات متحده در ماه فوریه از 49.1 قبلی به 47.8 کاهش یافت که کمتر از اجماع بازار است. شاخص سفارشات جدید به محدوده انقباضی در 49.2 سقوط کرد، در حالی که شاخص تولید به 48.4 رسید و شاخص اشتغال به 45.9 رسید.

بانک مرکزی اروپا می خواهد قبل از در نظر گرفتن موضع سیاست پولی، داده های بیشتری در مورد کاهش فشار دستمزدها ببیند. بانک مرکزی اروپا احتمالاً در نشست ماه مارس خود نرخ بهره را بدون تغییر باقی می گذارد. سرمایه گذاران نشانه های بیشتری از کنفرانس مطبوعاتی در مورد چشم انداز سیاست خواهند گرفت. اظهارات جنگ طلبانه بانک مرکزی می تواند یورو (EUR) را بالا ببرد و به عنوان یک باد مخالف برای جفت یورو/دلار عمل کند.

در ادامه، PMI خدمات منطقه یورو در روز سه‌شنبه اعلام می‌شود. داده های تجارت آلمان و خرده فروشی منطقه یورو روز چهارشنبه منتشر خواهد شد. داده های قوی تر از حد انتظار می تواند ترس از رکود اقتصادی منطقه یورو را کاهش دهد. تصمیم بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ بهره در روز پنجشنبه و پیش از تعیین حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) در مرکز توجه قرار خواهد گرفت.

منبع: https://www.fxstreet.com/news/eur-usd-gathers-strength-around-the-mid-10800s-on-a-softer-us-dollar-202403040055