چگونه هوش مصنوعی درست کنیم

هوش مصنوعی در مراقبتهای مرتبط با سلامت به معنای استفاده از الگوریتمها و نرمافزارها است تا تقریباً شناخت انسان را در تجزیه و تحلیل اطلاعات پزشکی پیچیده مورد استفاده قرار دهد. برای انجام کارهای روزمره از جمله تماشای فیلم، وبگردی، نیازهای روزمره مانند پخش ویدئو و مرور وب، نیازی به کارتهای گرافیکی مجزا ندارید و استفاده از CPUهایی که میزبان پردازندهی گرافیکی داخلی (iGPU) هستند چیزی بیشتر از “کافی” خواهد بود. این کارتهای گرافیک به صورت تضمینی بالاترین کیفیت ممکن در انجام هر عملیاتی را در اختیار کاربرانشان قرار میدهند و خرید آنها بدین معناست که تا سالهای سال نیازی به تعویضشان نخواهید داشت. همانطور که اشاره شد، در حال حاضر این شرایط بنا به دلایلی مختلف در سراسر جهان یکسان است و حتی امسال و سال گذشته کارتهای گرافیکی از تخفیفهای مرسوم بلک فرایدی نیز بینصیب ماندند و این نشان از تقاضای بسیار بالا و عرضهی بسیار کم آنها دارد.

به هر حال، خرید یک کارت گرافیکی بالا رده نظیر Nvidia GeForce RTX 3080 همواره در اولین مشاوره به خریداران توصیه میشود. افراد داوطلب برای یک شغل بینالمللی و جابهجایی پس از ۳ تا ۴ سال کار در هر جا، در آن ثبت نام و جذب میشوند و تاکنون از کشورهای مختلفی چون: نیجریه، تونس، هند، تایلند و کامرون برای پر کردن پستهای روسیه، انگلیس، آنگولا و آذربایجان استفاده شدهاست. استفاده از کارتهای گرافیکی قدرتمند نه تنها برای تجربهی بازیها یک نیاز اساسی محسوب میشود، بلکه برای انجام کارهای گرافیکی، مدلسازی سهبعدی، ویرایش ویدیو و حتی توسعهی بازی نیز نیازمند آنها خواهید بود. خوشبختانه، این موضوع لزوماً به این معنا نیست که برای تجربهی بازیها و انجام کارهای مذکور به قویترین کارت گرافیک موجود در بازار نیاز خواهید داشت، زیرا برخی از کارتهای گرافیکی ارزان قیمت میتوانند در زمینهی فعالیتهای مدنظر شما عملکرد بسیار بهتری نسبت به بهترین و قدرتمندترین و صد البته گرانقیمتترین کارتهای بازار داشته باشند. در این بخش با معرفی بهترین برند و مارک لپ تاپ در جهان و بررسی نکات مثبت و منفی هر مارک لپتاپ با شما خواهیم بود. در واقع، برچسبهای حدوداً ۸۰ میلیون تومانیای که در فروشگاههای مختلف به این محصول چسبانده شدهاند، با عادی شدن اوضاع کنده خواهند شد و کم کم شاهد نزدیک شدن قیمت این کارت به نرخ واقعیاش خواهیم بود.

اما موردی که عملکرد بین شرکتهای مختلف را از یکدیگر متمایز میکند، فناوری رهگیری پرتو (Ray-Tracing) است. شرکت AMD به وسیلهی RDNA 2 اولین تجارب خود در رهگیری پرتو را کسب کرد و شرکت انویدیا نیز مدتی قبلتر به این فناوری دست یافته بود. MSI یکی از برندهای محبوب لپ تاپ است که بیشتر در ارائه لپ تاپ های سطح بالا و قدرتمند معروف است که برای گیمرها نیز از گزینه های موردنظر می باشد که برای خرید آنها باید هزینه نسبتا بالایی کنید و متاسفانه لپ تاپ های مقرون به صرفه و ارزان قیمتی برای کاربران مختلف را ندارد. اگر شما هم جزء کسانی هستید که واژه هوش مصنوعی به گوشتان خورده اما نمیدانید که هوش مصنوعی چیست یا آشنایی شما با هوش مصنوعی از طریق فیلمهای تخیلی است که دیدهاید و درک درستی از هوش مصنوعی ندارید، ما در این مقاله قصد داریم تا مفهوم واقعی هوش مصنوعی و هر آن چه که باید در موردش بدانید را به شما بگوییم. اما اگر قصد دارید تا به وسیلهی رایانهی شخصی خود بازیهای مختلف و جدید را تجربه کنید، قطعاً نیازمند یک کارت گرافیک قدرتمند خواهید بود و فکر بهرهگیری از iGPUها را از سرتان بیرون کنید. علاوه بر این که باید بین قدرت پردازندهی مرکزی و کارت گرافیک تعادل برقرار باشد، بلکه باید از سازگاری مادربرد با دو قطعهی مذکور نیز اطمینان حاصل شود تا از قدرت هر دو پردازنده بهرهگیری کامل صورت بگیرد.