پیش از اعلامیه های سیاست پولی اتحادیه اروپا/انگلیس و سیاست پولی بانک مرکزی اروپا، EUR/GBP به 0.8650 سقوط کرد.

از سوی دیگر، اظهارنظرهای متفاوت از سوی مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) و داده های غیر قابل توجه از این بلوک، و همچنین صحبت هایی مبنی بر اینکه بانک مرکزی اروپا نمی تواند شگفتی بزرگی را ارائه دهد زیرا افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در حال حاضر قیمت گذاری شده است، به نظر می رسد بر قیمت یورو/ پوند نیز تاثیر بگذارد.

شایان ذکر است که رشد قوی خرده‌فروشی در بریتانیا باعث تجدید تعصب در مورد بانک انگلستان (BoE) در رویداد روز قبل شد، زیرا چاپ ملایم‌تر شاخص قیمت مصرف‌کننده بریتانیا (CPI) پیش از این خریداران پوند را تحت فشار قرار داد.


اشتراک گذاری:

  • EUR/GBP پیشنهادات را برای به روز رسانی پایین‌ترین سطح روزانه دریافت می‌کند، روند صعودی دو هفته‌ای را تثبیت می‌کند.
  • خوش‌بینی نسبت به تعداد مشاغل در بریتانیا، تلاش‌های نخست وزیر ریشی سوناک برای بازگرداندن اعتماد رأی‌دهندگان بر جفت ارزهای متقابل تأثیر می‌گذارد.
  • تورم بریتانیا کاهش یافت، اما خرده‌فروشی قوی نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره را تقویت کرد.
  • PMI اولیه برای ماه ژوئیه، توانایی بانک مرکزی اروپا برای تظاهر به جنگ‌طلبانه به‌رغم اعلام نرخ 0.25 درصدی که به‌طور گسترده پیش‌بینی می‌شود، برای تماشا بسیار مهم است.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/eur-gbp-slides-to-08650-ahead-of-eu-uk-pmis-ecb-monetary-policy-announcements-202307240507

در ادامه، قرائت اولیه PMI منطقه یورو، آلمان و بریتانیا برای ماه ژوئیه برای تعیین حرکات درون روزی جفت EUR/GBP قبل از اعلامیه های سیاست پولی کلیدی بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه بسیار مهم خواهد بود. در این صورت، این جفت معامله‌گران به این موضوع نگاه خواهند کرد که چگونه رئیس‌جمهور کریستین لاگارد به حفظ امنیت شاهین‌ها قبل از انتظار طولانی قبل از نشست سیاست پولی سپتامبر، پس از جلسه فعلی کمک می‌کند.

تحلیل فنی

جدا از موقعیت‌یابی پیش از داده‌ها، سرفصل‌های بلومبرگ نیز با پیشنهاد فشار تورم بیشتر در بریتانیا، از طریق بخش اشتغال، خرس‌های EUR/GBP را جذب می‌کنند. این خبر داده‌های موتور جستجوی Adzuna را پوشش می‌دهد و ذکر می‌کند که فرصت‌های شغلی در بریتانیا برای پنجمین ماه افزایش یافته است، که باعث افزایش حقوق‌ها و نشان‌دهنده تنگنای بازار کار می‌شود که احتمالاً تورم را افزایش می‌دهد.

EUR/GBP آخرین دستاوردها را تثبیت می کند، زیرا معامله گران برای اولین قرائت شاخص PMI منطقه یورو و بریتانیا در ماه ژوئیه در اوایل دوشنبه آماده می شوند. با انجام این کار، جفت ارز متقاطع پس از افزایش در دو هفته متوالی گذشته، پایین ترین سطح خود را در نزدیکی 0.8645 برای چاپ زیان ملایم تجدید می کند.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد که صحبت‌های پیرامون اقدامات احتمالی ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا برای کاهش درد بازار مسکن و مالیات‌دهندگان بریتانیا، عمدتاً برای فریب دادن رأی‌دهندگان پیش از انتخابات عمومی 2024، بر قیمت یورو/ پوند نیز تأثیر می‌گذارد.

شکست مکرر در عبور از میانگین متحرک نمایی 100 روزه (EMA) در اطراف 0.8665، خرس EUR/GBP را به سمت خط مقاومت قبلی کشیده شده از 23 می، حداکثر نزدیک به 0.8615 هدایت می کند.