
بروزرسانی: 27 خرداد 1404
پس از رالی 8 درصدی روز دوشنبه، Nio تقریباً 2 درصد شیرجه می زند
شکست این توافق ممکن است به دلیل این واقعیت باشد که تسلا هزینه ارجاع 500 دلاری را برای جذب مشتریان در سراسر جهان از جمله در چین معرفی کرد و سرمایه گذاری مشترک فولکس واگن (VWAGY) با SAIC نیز در روز جمعه کاهش قیمت محصولات EV خود را اعلام کرد. فولکس واگن یکی از طرف های آتش بس اولیه نبود، اما به نظر می رسد که برای شکایت از طرف های اصلی توافق کافی بوده است.
در عین حال، حمایت را می توان در میانگین متحرک 9 روزه در 9.90 دلار و پایین تر از آن در سطح قیمت 9.50 دلار یافت که در چند مورد در نیمه اول سال جاری از حمایت به مقاومت تغییر کرده است.
کودک (کودک)، خودروی برقی چینی (EV) که به تازگی شروع به کار کرده است، مطمئناً این هفته از آن استفاده خواهد کرد. سهام Nio در روز دوشنبه 7.9 درصد جهش کرد و در بالاترین سطح پنج ماهه بسته شد. اکنون سهام در برابر قیمت 11 دلاری در پیش بازار روز سه شنبه افزایش یافته است.
سهام Nio در ماه گذشته 28 درصد و در سال گذشته 12 درصد رشد داشته است. نکته اصلی در اینجا این است که افزایش روز دوشنبه بر محدوده 30 مارس 10.75 دلار غلبه کرد. با توجه به این مانع و پیش فروشی که نشان می دهد گاوها از گرفتن سود خودداری کرده اند، هدف بعدی معامله گران تا 13 دلار نخواهد بود.
Nio یک طراح و سازنده خودروهای الکتریکی مستقر در شانگهای چین است. این شرکت که قبلاً به عنوان NextEV شناخته می شد، نام خود را به Nio در سال 2017 تغییر داد. Nio تحت نماد NIO در بورس نیویورک (NYSE) و با برچسب 9866 در بورس هنگ کنگ معامله می شود. این شرکت در سال 2014 تأسیس شد، اما در سپتامبر 2020 با عرضه اولیه 1.8 میلیارد دلاری در بورس نیویورک عرضه شد. ویلیام (بین) لی مدیر عامل شرکت Nio است که او با رئیس جمهور لیهونگ کین، یکی دیگر از مدیران تجاری چینی، آن را تأسیس کرد.
علاقه مجدد به Nio تا حدودی گیج کننده است زیرا سازنده شاهد کاهش فروش در سه ماهه دوم خود بود. Nio 23520 دستگاه را در سه ماهه دوم تحویل داد که 24 درصد کاهش نسبت به سه ماهه اول و 6 درصد کاهش در سال گذشته داشته است. این نمایش ضعیف به عنوان تسلا، BYD و Li Auto (LI) همه رشد سالانه کاملا سالم را تجربه کردند.
Nio سلطنت خود را با خودروی اسپرت EP9 در سال 2016 آغاز کرد و این خودرو هنوز در مقیاس کوچک تولید می شود. از آن زمان، Nio به کرایه های رایج تر منشعب شد. ES8 در سال 2018 معرفی شد. این یک SUV فول سایز با برد 311 مایل است. شاسی بلند ES6 سال بعد سقوط کرد و بردی معادل 379 مایل داشت. شاسی بلند کوچکتر EC6 در سال 2020 وارد بازار شد و سدان های ET5 و ET7 در سال 2021 عرضه شدند - دو مورد آخر با نسخه هایی که قادر به دستیابی به برد 621 مایل هستند. ES7 و EC7 به ترتیب در سال های 2022 و 2023 وارد بازار شدند.
اکثر تحلیلگران بر این باورند که تحویل برای Nio در نیمه دوم سال افزایش می یابد، اما رسیدن این خودروساز به هدف تمام سال خود یعنی فروش 250,000 دستگاه طولانی خواهد بود. همین اواخر در ماه مارس، استیون فنگ، مدیر ارشد مالی، دستورالعمل فروش یک چهارم میلیونی را تکرار کرد.
علاوه بر تسلا، XPeng (XPEV)، جهان (اراده) و نیو، در میان تعدادی دیگر، همگی آتش بس را امضا کردند. با این حال، تا شنبه، فقط دو روز بعد، آتش بس از قبل لغو شده بود. CAAM اعلام کرد که آتش بس را پس می گیرد زیرا این توافق قوانین ضدتراست چین را نقض می کند.
فشار زیادی روی مدل شاسی بلند پرچمدار جدید نیو ES8 که در اواخر ژوئن عرضه شد و همچنین به روز رسانی های مدل های قبلی مانند سدان ET5 Touring وارد می شود.
- سهام Nio از بالاترین محدوده 30 مارس گذشته است.
- آتش بس قیمت خودروهای برقی در هفته گذشته در روز شنبه از بین رفت.
- سهام NIO در روز دوشنبه 7.9 درصد افزایش یافت.
- شرکت مشاوره AlixPartners می گوید که در سال 2023 برای اولین بار برندهای چینی بیش از نیمی از تمام مدل های جدید را در این کشور به فروش خواهند رساند.