پس از اینکه جفرسون فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را برای سال 2024 تایید نکرد، دلار آمریکا به پایین ترین حد خود رسید.

پس از اینکه جفرسون فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را برای سال 2024 تایید نکرد، دلار آمریکا به پایین ترین حد خود رسید.

  • دلار آمریکا روز دوشنبه پس از حرکت در هفته گذشته تثبیت شد.
  • تقویم اقتصادی دوشنبه در آستانه هفته شلوغ پیش رو آرام است.
  • شاخص دلار آمریکا حدود 105.30 در اواسط محدوده هفته گذشته معامله می شود.

پس از اظهارات فیلیپ جفرسون، نایب رئیس فدرال رزرو، مبنی بر اینکه مناسب است نرخ ها برای مدت طولانی تری ثابت بماند، دلار آمریکا (USD) به پایین ترین سطح خود در روز دوشنبه رسید. هفته در بخش داده های اقتصادی آرام آغاز می شود، اما با گذشت روزها با انتشار اعداد شاخص قیمت تولید کننده ایالات متحده (PPI) در روز سه شنبه و داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در روز چهارشنبه، شلوغ تر خواهد شد.

روز دوشنبه، دو عضو فدرال رزرو ایالات متحده (فدرال رزرو) قرار است روی صحنه بروند: فیلیپ جفرسون، نایب رئیس فدرال رزرو، قرار است سخنان افتتاحیه را ارائه کند و در یک جلسه پرسش و پاسخ در کنفرانس تئوری و عمل در کلیولند شرکت کند. در همان جلسه، لورتا مستر، رئیس بانک فدرال رزرو کلیولند، جفرسون را همراهی خواهد کرد. هر دو سخنران فدرال رزرو در کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) برای امسال اعضای رای دهنده هستند.

محرک های بازار دیجست روزانه: فدرال رزرو ممکن است کاهش را برای سال 2024 متوقف کند

  • شروع بسیار آرامی برای این هفته پیش بینی می شود. به غیر از کرون چک (USD/CZK) که تقریباً 0.80 درصد در برابر گرین‌بک عملکرد بهتری دارد، هیچ شاخص واقعی برای گزارش در تابلوی مظنه وجود ندارد.
  • در ساعت 13:00 به وقت گرینویچ، فیلیپ جفرسون، نایب رئیس فدرال رزرو و لورتا مستر، رئیس بانک مرکزی کلیولند، هر دو در یک جلسه پرسش و پاسخ در کنفرانس تئوری و عمل در کلیولند شرکت کردند.
    • جفرسون فدرال رزرو از پیش بینی های فدرال رزرو جدا شد و گفت که بهتر است نرخ ها را برای مدت طولانی تری ثابت نگه داریم تا زمانی که اطمینان بیشتری پیدا شود که تورم در حال کاهش است.
  • وزارت خزانه داری آمریکا اسکناس 3 ماهه و 6 ماهه را حوالی ساعت 15:30 به وقت گرینویچ به حراج می گذارد.
  • پس از اینکه Dax آلمان در روز جمعه رکورد جدیدی را ثبت کرد، بازارهای سهام هفته را بسیار متفاوت آغاز کردند. سهام اروپا در حال سقوط هستند در حالی که سهام ایالات متحده 0.50٪ در سبز هستند.
  • ابزار CME Fedwatch به احتمال 96.5 درصد نشان می دهد که ژوئن همچنان شاهد تغییری در نرخ صندوق فدرال رزرو فدرال رزرو نخواهد بود. احتمال کاهش نرخ در ماه جولای نیز وجود ندارد، در حالی که برای سپتامبر این ابزار 48.6 درصد احتمال دارد که نرخ ها 25 واحد پایه کمتر از سطوح فعلی باشد.
  • اوراق بهادار 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در حدود 4.47 درصد معامله می شود، در حدود پایین تر برای این دوشنبه پس از رسیدن به 4.94 درصد در اوایل.

تحلیل فنی شاخص دلار آمریکا: فدرال رزرو جفرسون در حال تبدیل شدن به جنگ‌طلبی است

شاخص دلار آمریکا (DXY) در حال وارد شدن به یک وصله نرم با خطر اندکی کاهش است. بازارها سه سناریو را در نظر می گیرند که دو مورد از آنها به نفع گرینبک ضعیف تر است. معامله گران به دقت به داده های دریافتی نگاه می کنند تا به دنبال تایید هر سه باشند.

دو سناریوی اول که منجر به کاهش ارزش دلار می شود، رکود تورمی یا افزایش نرخ تورم است. با رکود تورمی، رشد اقتصادی شروع به بدتر شدن می‌کند در حالی که تورم بالا باقی می‌ماند و فدرال رزرو را در موقعیتی قرار می‌دهد که نمی‌تواند نرخ‌های بهره را کاهش دهد تا ضربه انقباض اقتصادی را کاهش دهد. در همین حال، از سرگیری روند کاهش تورم ممکن است ژوئن را برای کاهش نرخ بهره بازگرداند و باعث فرود نرم شود. تنها عنصری که دلار آمریکا را قوی‌تر می‌کند این است که داده‌های اقتصادی عملکرد بهتری داشته باشد در حالی که تورم نیز همچنان بالا بماند، زیرا این سناریو در را برای افزایش بیشتر نرخ‌ها باز می‌کند.

در حالت صعودی، 105.52 (سطح محوری از 11 آوریل) باید بازیابی شود، در حالت ایده آل از طریق بسته شدن روزانه بالاتر از این سطح، قبل از هدف قرار دادن بالاترین سطح 16 آوریل در 106.52 برای بار سوم. بالاتر و بالاتر از سطح دور 107.00، شاخص DXY می تواند با مقاومت 107.35، بالاترین سطح 3 اکتبر روبرو شود.

از جنبه نزولی، میانگین متحرک 55 روزه و میانگین متحرک 200 روزه (SMAs) به ترتیب در 104.54 و 104.25، قبلاً پشتیبانی زیادی را ارائه کرده اند. اگر این سطوح نتوانند حفظ شوند، SMA 100 روزه نزدیک به 103.89 بهترین کاندید بعدی است.

سوالات متداول فدرال رزرو

سیاست پولی در ایالات متحده توسط فدرال رزرو (Fed) شکل می گیرد. فدرال رزرو دو وظیفه دارد: دستیابی به ثبات قیمت و ایجاد اشتغال کامل. ابزار اصلی آن برای دستیابی به این اهداف، تعدیل نرخ بهره است. زمانی که قیمت‌ها خیلی سریع افزایش می‌یابند و تورم بالاتر از هدف ۲ درصدی فدرال رزرو است، نرخ بهره را افزایش می‌دهد و هزینه‌های استقراض را در کل اقتصاد افزایش می‌دهد. این منجر به دلار آمریکا (USD) قوی‌تر می‌شود، زیرا ایالات متحده را به مکانی جذاب‌تر برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی تبدیل می‌کند تا پول خود را پارک کنند. زمانی که تورم به کمتر از 2 درصد می‌رسد یا نرخ بیکاری خیلی بالا می‌رود، فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره را کاهش دهد تا وام‌گیری را تشویق کند، که بر گرینبک تأثیر می‌گذارد.

فدرال رزرو (فدرال رزرو) سالانه هشت جلسه سیاست گذاری برگزار می کند که در آن کمیته بازار باز فدرال (FOMC) شرایط اقتصادی را ارزیابی کرده و تصمیمات سیاست پولی را اتخاذ می کند. در FOMC دوازده نفر از مقامات فدرال رزرو حضور دارند – هفت عضو هیئت رئیسه، رئیس بانک فدرال رزرو نیویورک، و چهار نفر از یازده رئیس بانک مرکزی منطقه ای باقی مانده، که دوره های یک ساله را به صورت چرخشی خدمت می کنند. .

در شرایط شدید، فدرال رزرو ممکن است به سیاستی به نام تسهیل کمی (QE) متوسل شود. QE فرآیندی است که توسط آن فدرال رزرو به طور قابل ملاحظه ای جریان اعتبار را در یک سیستم مالی گیر کرده افزایش می دهد. این یک معیار سیاستی غیراستاندارد است که در طول بحران ها یا زمانی که تورم بسیار پایین است استفاده می شود. این سلاح منتخب فدرال رزرو در طول بحران بزرگ مالی در سال 2008 بود. این سلاح شامل چاپ دلارهای بیشتر توسط فدرال رزرو و استفاده از آنها برای خرید اوراق قرضه با درجه بالا از موسسات مالی است. QE معمولاً دلار آمریکا را تضعیف می کند.

انقباض کمی (QT) فرآیند معکوس QE است که به موجب آن فدرال رزرو خرید اوراق قرضه از موسسات مالی را متوقف می کند و اصل اوراق قرضه ای را که در سررسید نگهداری می کند، برای خرید اوراق جدید سرمایه گذاری نمی کند. معمولاً برای ارزش دلار آمریکا مثبت است.

منبع: https://www.fxstreet.com/news/us-dollar-steadies-on-quiet-monday-ahead-of-us-cpi-data-202405131130