نحوه تایپ و جای علامت اتساین @ در کیبورد ویراستار

مبهم‌تر از آن کلید SYS RQ است که گاهی با کلید PrtScn در برخی از صفحه کلیدها به اشتراک می‌گذارند. در گذشته، SYS RQ به عنوان یک درخواست سیستم یا همان system request طراحی شده بود، اما امروزه این دستور در ویندوز فعال نیست. مدت‌ها پیش، این کلید عملاً همان کاری را که می‌گوید انجام می‌داد، یعنی صفحه‌ی فعلی متن را به چاپگر شما می‌فرستد. امروزه، با فشار دادن PrtScn یک تصویر از کل صفحه شما (اسکیرین شات) گرفته می‌شود و آن را در Clipboard در حافظه رایانه شما کپی می‌کند.

صفحه‌کلید چند رسانه‌ای می‌توانند جایگزین کنترلرهای برنامه‌های پخش‌کننده ویدیو در رایانه شما باشند. صفحه کلیدهای چندرسانه‌ای معمولاً کیبوردهای مکانیکی با نور پس زمینه هستند. کیبورد سیمی به علت سریع‌تر بودن و عدم کندی بیشتر از مدل های دیگر مورد توجه گیمرها قرار می‌گیرند و کیبورد گیمینگ یکی از محصولات محبوب در بین علاقمندان به بازی های کامپیوتری می باشد. قیمت کیبوردهای با سیم نسبت به کیبوردهای بی سیم ارزانتر است و از نقاط قوت این کیبوردها می‌توان به نیاز نداشتن به باتری برای کار کردن اشاره کرد. این نوع کیبوردها فاقد فضای خالی بین دکمه‌ها هستند که در کیبوردهای معمولی مشاهده می‌شود. قمیت کیبورد غشایی چندان بالا نیست و نسبت به صفحه‌کلیدهای معمولی، ساکت‌تر هستند.

کیبورد مکانیکال گیمینگ ردراگون Redragon K617 FIZZ RGB BLACK

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویندوز مطالعه ی مقاله ویندوز چیست به شما پیشنهاد می شود. مکان‌نما یا مورد انتخاب شده را یک فاصله یا خط، در جهت فلش حرکت میدهند یا یک صفحه وب را در جهت فلش پیمایش می‌کنند. این کیبوردها به کیبورد جزیره ای و یا chiclet Keyboard معروف می باشند.

نرم افزار فشرده سازی فیلم برای کامپیوتر (بهترین ها)

با توجه به کاربردها و استفاده‌های متفاوت از آن، کیبوردها دارای انواع و ویژگی های منحصر به فرد خود می باشند. هنگام خرید کیبورد عوامل مختلفی مانند راحتی دکمه‌ها، نوع چیدمان دکمه‌ها، سیمی یا وایرلس بودن در کنار قیمت مناسب از جمله مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. صفحه‌کلیدهای نوع کوئرتی (qwerty) رایج‌ترین کیبوردهای موجود در بازار هستند و چیدمان حروف آن‌ها مطابق با فراوانی استفاده از حروف لاتین است.

  • یعنی باید طوری باشد که زمانی که دست شما راحت و ریلکس روی آن قرار می‌گیرد، بتوانید با انگشتتان به آسانی کلیدها را فشار دهید.
  • ویندوز شرکت مایکروسافت و مکینتاش و برخی از نسخه‌های لینوکس شامل صفحه کلیدهای نرم‌افزاری هستند که توسط موشواره کنترل می‌شوند.
  • نوع دیگر نیز کیبوردهایWiredیا سیمی هستند که با کابل USB(با کانکتور نوع A) مستقیماً به مادربورد وصل می‌شوند.
  • فعال کردن کیبورد ویندوز بطور کل در نسخه های مختلف فرق بخصوصی ندارد و اما ما برای سهولت شما تصمیم به آموزش جداگانه گرفته ایم.
  • تایپ کردن روی صفحه های لمسی یکی از آرزوهای تایپیست هاست که شما میتوانید آن را تجربه کنید که در بخش زیر می توانید عکس کیبورد کامپیوتر را مشاهده کنید.
  • هر دکمه دارای نماد خاص و نشانگر علامت حک شده بر روی آن است و با فشردن دکمه اطلاعات مربوط به آن نماد اعم از حروف الفبا ، اعداد و یا علائم خاص بر روی کامپیوتر نقش می بندد.

بعد از اتصال کیبورد، از شارژ بودن و روشن بودن آن اطمینان حاصل کنید؛ معمولا از طریق دکمه‌ای در زیر کیبورد خاموش/روشن می‌شوند. اگر کیبورد ویژگی خاصی دارد، باید نرم‌افزار و درایورهای کیبورد را نصب کنید. از مهمترین مزایای کیبورد بلوتوثی این است که برای اتصال به کامپیوتر و لپ تاپ نیازی به دانگل usb نیست. مدل های تاشو کیبور بلوتوثی با توجه به ماهیتی که دارند به راحتی حتی داخل جیب جا می‌شوند و می‌توانید آن‌ها با خود جا به جا کنید. معمولا این کیبوردها در برابر آب و گرد و غبار مقاوم هستند و جنس پلاستیکی دارند.

A4TECH KR-83 USB Wired Keyboard

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار