فدرال رزرو چگونه داده های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده را خواهد خواند؟

قبلاً، طلا در مواقع تورم بالا به دلیل حفظ ارزش خود، دارایی‌ای بود که سرمایه‌گذاران به آن روی می‌آوردند، و در حالی که سرمایه‌گذاران اغلب در مواقع آشفتگی شدید بازار همچنان طلا را برای دارایی‌های امن خود می‌خرند، در بیشتر مواقع اینطور نیست. . این به این دلیل است که وقتی تورم بالا باشد، بانک‌های مرکزی برای مبارزه با آن نرخ‌های بهره تعیین می‌کنند.
نرخ‌های بهره بالاتر برای طلا منفی است زیرا هزینه فرصت نگهداری طلا را در مقابل دارایی دارای بهره یا قرار دادن پول در حساب سپرده نقدی افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، تورم پایین‌تر برای طلا مثبت است زیرا نرخ‌های بهره را پایین می‌آورد و این فلز درخشان را به یک جایگزین سرمایه‌گذاری بادوام‌تر تبدیل می‌کند.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/cpi-data-preview-us-inflation-expected-to-slow-down-in-june-202307120619

پیش بینی می شود که شاخص قیمت مصرف کننده ماهانه در ماه ژوئن 0.3% افزایش یابد که قبلاً 0.1% افزایش یافته بود. پیش‌بینی می‌شود که CPI اصلی در همین دوره 0.3 درصد افزایش یابد. از آنجایی که قرائت‌های سالانه CPI در معرض تأثیرات پایه است، بازارها احتمالاً به تغییرات در ارقام ماهانه واکنش نشان خواهند داد.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) تغییر قیمت یک سبد کالا و خدمات را در یک دوره زمانی مشخص می کند. معمولاً به صورت درصد تغییر بر اساس ماه به ماه (MoM) و سال به سال (YoY) بیان می شود. CPI اصلی رقمی است که توسط بانک‌های مرکزی مورد هدف قرار می‌گیرد زیرا ورودی‌های غذایی و سوخت نوسان را حذف نمی‌کند. وقتی Core CPI از 2% بالاتر می رود، معمولاً منجر به نرخ بهره بالاتر می شود و بالعکس زمانی که به زیر 2% می رسد. از آنجایی که نرخ بهره بالاتر برای یک ارز مثبت است، تورم بالاتر معمولا منجر به ارز قوی تر می شود. برعکس زمانی که تورم کاهش می یابد صادق است.

دلار ایالات متحده (USD) به دنبال گزارش مختلط مشاغل در ژوئن، در تلاش برای یافتن تقاضا در پیش از گزارش تورم مهم ایالات متحده بوده است. اگرچه به طور گسترده پیش بینی می شود که فدرال رزرو (فدرال رزرو) نرخ بهره خود را 25 واحد در ماه جولای افزایش دهد، بازارها هنوز متقاعد نشده اند که بانک مرکزی ایالات متحده در اواخر سال جاری افزایش بیشتر نرخ بهره را انتخاب کند.

مایکل بار، معاون نظارت فدرال رزرو، روز دوشنبه گفت: «ما کاملاً مراقب هستیم که تورم را به هدف کاهش دهیم.» به طور مشابه، لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، خاطرنشان کرد که برای کاهش تورم، باید سیاست را «تا حدودی بیشتر» تشدید کنند.

تحلیلگران TD Securities پیش‌نمایش مختصری از داده‌های کلان کلیدی ارائه می‌دهند و توضیح می‌دهند: «برآوردهای ما برای گزارش CPI نشان می‌دهد که تورم قیمت اصلی احتمالاً در ژوئن حرکت معنی‌دار خود را از دست داده است: ما انتظار داریم که 0.2٪ در مترمربع چاپ کند – کندترین سرعت ماهانه برای هسته اصلی از سال 2021. ما همچنین به دنبال سود مشابه 0.2 درصدی برای تیتر هستیم. نکته مهم این است که انتظار داریم این گزارش نشان دهد که قیمت کالاهای اصلی به سمت کاهش تورم تغییر کرده است، در حالی که افزایش قیمت مسکن احتمالاً دوباره کاهش یافته است. توجه داشته باشید که پیش‌بینی تورم CPI اصلی ما 0.23 درصد است، بنابراین خطر افزایش 0.3 درصدی متر بر متر را بزرگتر از 0.1 درصد ارزیابی می‌کنیم.

گزارش شاخص قیمت مصرف کننده چه زمانی خواهد بود و چگونه می تواند EUR/USD را تحت تاثیر قرار دهد؟

داده های تورم مورد انتظار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه ژوئن توسط اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) در 12 جولای ساعت 12:30 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود که داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا به‌صورت سالانه 3.1 درصد در ژوئن افزایش یابد که در مقایسه با افزایش 4 درصدی ثبت‌شده در ماه می، کاهش قابل‌توجهی است. به طور مشابه، انتظار می‌رود که رقم اصلی CPI، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، 5 درصد افزایش یابد، سرعتی بسیار معتدل‌تر از رشد 5.3 درصدی ماه می.

تضعیف گسترده دلار آمریکا قبل از داده‌های CPI نشان می‌دهد که ممکن است بازارها قبلاً در گزارش تورم ملایم ماه ژوئن قیمت‌گذاری کرده باشند. از این رو، واکنش بازار “شایعه را بخر، واقعیت را بفروش” می تواند زیان دلار را در کوتاه مدت محدود کند، حتی اگر چاپ CPI تضعیف بیشتر فشار قیمت را تأیید کند. با این وجود، افزایش کمتر از پیش‌بینی‌شده در ماهانه اصلی CPI احتمالاً عملکرد بهتری را برای USD نسبت به رقبای خود به روشی ثابت دشوار می‌کند.

تورم افزایش قیمت یک سبد کالا و خدمات را اندازه گیری می کند. تورم اصلی معمولاً به صورت درصد تغییر ماه به ماه (MoM) و سال به سال (سال) بیان می شود. تورم اصلی عناصر ناپایدارتر مانند غذا و سوخت را که ممکن است به دلیل عوامل ژئوپلیتیکی و فصلی در نوسان باشد، حذف می کند. تورم اصلی رقمی است که اقتصاددانان روی آن تمرکز می کنند و سطحی است که توسط بانک های مرکزی مورد هدف قرار می گیرد، که موظف هستند تورم را در سطح قابل کنترل نگه دارند، معمولاً حدود 2٪.

در همین حال، Eren Segezer، تحلیلگر ارشد نشست اروپا در FXStreet، چشم انداز فنی مختصری را برای EUR/USD ارائه می دهد و توضیح می دهد:

ایلام افزود: «در چنین سناریویی دلار آمریکا سقوط می‌کند، در حالی که طلا و سهام رشد می‌کنند». «خواندن 0.4 درصد یا بالاتر ناامیدکننده خواهد بود، که نشان می‌دهد در حالی که قیمت کالاهایی مانند خودرو کاهش می‌یابد، هزینه‌های خدمات نیروی کار و حتی مسکن از کاهش خودداری می‌کنند. این انتظارات را برای افزایش دوم پس از توقف فدرال رزرو افزایش می دهد.

1.1095/1.1100 (بالاترین سطح روانی 2023) به عنوان اولین مقاومت جلوتر از 1.1150 (نقطه میانی کانال رگرسیون صعودی) و 1.1200 (سطح روانی) همسو می شود. در جهت نزولی، 1.0920 (SMA 20 روزه، حد پایین کانال رگرسیون صعودی) پشتیبانی فنی کلیدی را تشکیل می دهد. بسته شدن روزانه زیر این سطح می‌تواند راه را برای یک لغزش طولانی به سمت 1.0860 (SMA 50 روزه) و 1.0830 (SMA 100 روزه) باز کند.

سوالات متداول تورم

از سوی دیگر، یک غافلگیری صعودی در تورم اصلی می‌تواند باعث افزایش مجدد دلار شود و بر دارایی‌های حساس به ریسک تاثیر بگذارد.

یورو/دلار سه روز گذشته معاملاتی را بالای میانگین متحرک 100 و 50 روزه (SMA) بسته است. به دنبال آن رالی، این جفت ارز با کانال رگرسیون صعودی بلندمدت که از سپتامبر آمده بود بازگشت و شاخص قدرت نسبی (RSI) به 60 رسید که منعکس کننده افزایش حرکت صعودی است.


اشتراک گذاری:

  • پیش بینی می شود که شاخص قیمت مصرف کننده در ایالات متحده در ماه ژوئن 3.1 درصد افزایش یابد که نسبت به افزایش 4 درصدی ثبت شده در ماه می به شدت کاهش می یابد.
  • تورم اصلی CPI در ژوئن 5 درصد در مقایسه با 5.3 درصد در ماه مه پیش بینی شده است.
  • گزارش تورم CPI آمریکا قرار است بر دورنمای نرخ فدرال رزرو و ارزش دلار آمریکا تأثیر بگذارد.

داده های تورم CPI ایالات متحده می تواند چشم انداز نرخ فدرال رزرو را تحت تاثیر قرار دهد و واکنش قابل توجهی را در دلار ایجاد کند. سرمایه گذاران جزئیات زیربنایی گزارش را مورد بررسی قرار خواهند داد تا دریابند که آیا بخش های چسبنده تورم هسته ای نشانه هایی از نرم شدن را نشان می دهند یا خیر.

در گزارش داده های CPI بعدی چه انتظاری داریم؟

Yohay Elam، تحلیلگر FXStreet، خاطرنشان کرد: با پیش‌نمایش واکنش بالقوه بازار به داده‌های CPI، «کاهش خوشایند Core CPI به 0.2% MoM یا ضعیف‌تر چیزی است که بازارها می‌خواهند». “این شواهد محکم تری ارائه می دهد که جن تورم در حال بازگشت به بطری است.”

اگرچه ممکن است غیرقابل درک به نظر برسد، اما تورم بالا در یک کشور ارزش پول آن کشور را بالا می برد و بالعکس برای کاهش تورم. این به این دلیل است که بانک مرکزی به طور معمول برای مبارزه با تورم بالاتر، نرخ های بهره را افزایش می دهد، که باعث جذب سرمایه جهانی بیشتر از سوی سرمایه گذارانی می شود که به دنبال مکانی پرسود برای پارک پول خود هستند.

نظرسنجی ماهانه بانک فدرال رزرو نیویورک از انتظارات مصرف کنندگان در روز دوشنبه نشان داد که انتظارات تورمی یک ساله مصرف کنندگان ایالات متحده از آوریل 2021 به پایین ترین سطح از آوریل 2021 به 3.8 درصد در ژوئن از 4.1 درصد در ماه می رسید. این عنوان باعث شد تا دلار در ابتدای هفته دوباره تحت فشار فروش قرار گیرد. در همین حال، سیاست گذاران فدرال رزرو در اظهارات اخیر خود به پیشرفت در تورم اذعان کرده اند و در عین حال بر لزوم تشدید بیشتر سیاست ها تاکید کرده اند.