طبق پیش بینی ها، شاخص قیمت مصرف کننده در ماه آوریل 3.4 درصد افزایش یافت

طبق پیش بینی ها، شاخص قیمت مصرف کننده در ماه آوریل 3.4 درصد افزایش یافت

اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) روز چهارشنبه گزارش داد که تورم در ایالات متحده، همانطور که با تغییر در شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) اندازه گیری می شود، از 3.5 درصد در ماه مارس به 3.4 درصد در ماه آوریل به صورت سالانه کاهش یافت. این قرائت مطابق با انتظارات بازار بود.

CPI اصلی سالانه، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، از 3.8 درصد در همان دوره به 3.6 درصد کاهش یافت که مطابق با برآورد تحلیل‌گران بود. بر اساس ماهانه، CPI و CPI اصلی هر دو 0.3٪ افزایش یافتند.

پوشش زنده ما از داده های تورم ایالات متحده و واکنش بازار را دنبال کنید.

BLS در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: “شاخص برای سرپناه در ماه آوریل و همچنین شاخص بنزین افزایش یافت. در مجموع، این دو شاخص بیش از 70 درصد از افزایش ماهانه شاخص برای همه اقلام را به همراه داشتند.” “شاخص انرژی 1.1 درصد افزایش یافت. شاخص غذا در آوریل بدون تغییر بود. شاخص غذا در خانه 0.2 درصد کاهش یافت در حالی که شاخص غذای خارج از خانه 0.3 درصد در طول ماه افزایش یافت.”

واکنش بازار به داده های تورم آمریکا

با واکنش فوری، دلار آمریکا دوباره تحت فشار فروش قرار گرفت. در زمان انتشار، شاخص دلار آمریکا با 0.5 درصد کاهش در روز به 104.50 رسید.

دلار آمریکا قیمت امروز

جدول زیر درصد تغییر دلار آمریکا (USD) را در برابر ارزهای اصلی فهرست شده امروز نشان می دهد. دلار آمریکا در برابر ین ژاپن ضعیف ترین بود.

دلار آمریکا یورو پوند JPY CAD AUD NZD CHF
دلار آمریکا -0.35٪ -0.41٪ -0.84٪ -0.29٪ -0.60٪ -0.81٪ -0.41٪
یورو 0.35٪ -0.06٪ -0.40٪ 0.03٪ -0.29٪ -0.45٪ -0.07٪
پوند 0.41٪ 0.06٪ -0.35٪ 0.11٪ -0.20٪ -0.40٪ 0.00٪
JPY 0.84٪ 0.40٪ 0.35٪ 0.50٪ 0.20٪ -0.03٪ 0.40٪
CAD 0.29٪ -0.03٪ -0.11٪ -0.50٪ -0.32٪ -0.51٪ -0.12٪
AUD 0.60٪ 0.29٪ 0.20٪ -0.20٪ 0.32٪ -0.21٪ 0.22٪
NZD 0.81٪ 0.45٪ 0.40٪ 0.03٪ 0.51٪ 0.21٪ 0.41٪
CHF 0.41٪ 0.07٪ -0.00٪ -0.40٪ 0.12٪ -0.22٪ -0.41٪

نقشه حرارتی درصد تغییرات ارزهای اصلی را در برابر یکدیگر نشان می دهد. ارز پایه از ستون سمت چپ انتخاب می شود، در حالی که ارز مظنه از ردیف بالا انتخاب می شود. به عنوان مثال، اگر دلار آمریکا را از ستون سمت چپ انتخاب کنید و در امتداد خط افقی به سمت ین ژاپن حرکت کنید، درصد تغییر نمایش داده شده در کادر نشان دهنده USD (پایه)/JPY (نقل قول) خواهد بود.


این بخش زیر در ساعت 03:00 به وقت گرینویچ به عنوان پیش نمایشی از گزارش تورم ایالات متحده در ماه آوریل منتشر شد.

  • شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه آوریل به دنبال افزایش 3.5 درصدی در ماه مارس، 3.4 درصد سالانه افزایش خواهد یافت.
  • انتظار می‌رود که تورم اصلی سالانه CPI در ماه آوریل به 3.6 درصد کاهش یابد.
  • گزارش تورم می تواند بر زمان بندی چرخش سیاست فدرال رزرو تاثیر بگذارد.

داده های تورم شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده برای ماه آوریل توسط اداره آمار کار (BLS) در روز چهارشنبه در ساعت 12:30 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد. داده‌های تورم می‌تواند قیمت‌گذاری بازار را در مورد زمان‌بندی چرخش سیاست فدرال رزرو (فدرال رزرو) تغییر دهد، در حالی که عدم اطمینان در مورد چشم‌انداز نرخ در میان لحن جنگ طلبانه سیاست‌گذاران و انتشار داده‌های ناامیدکننده اقتصاد کلان افزایش می‌یابد. بنابراین، یک شگفتی در داده های CPI می تواند نوسانات دلار آمریکا (USD) را افزایش دهد.

در گزارش بعدی CPI چه انتظاری داریم؟

پیش‌بینی می‌شود که تورم در ایالات متحده (ایالات متحده) در ماه آوریل با سرعت سالانه 3.4 درصد افزایش یابد که با سرعت کمی کمتر از رشد 3.5 درصدی ثبت شده در ماه مارس است. پیش‌بینی می‌شود که نرخ تورم اصلی CPI، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، از 3.8 درصد در مدت مشابه به 3.6 درصد کاهش یابد.

CPI ماهانه و CPI اصلی به ترتیب 0.4٪ و 0.3٪ در ماه آوریل افزایش یافته است.

چندین سیاست گذار فدرال رزرو اخیراً نگرانی های خود را در مورد چشم انداز تورم ابراز کرده اند. توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، استدلال کرد که رویکرد صبورانه به سیاست، در نهایت تورم را به سمت هدف 2 درصد کاهش می دهد، در حالی که نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس خاطرنشان کرد که عدم پیشرفت در تورم سؤالاتی را در مورد میزان محدودکننده بودن سیاست ایجاد می کند. علاوه بر این، میشل بومن، عضو شورای حکام فدرال رزرو، گفت که کاهش نرخ را آنطور که در سال جاری تضمین شده ارزیابی نمی کند، و افزود که مایل است تعدادی از داده های تورم بهتر را ببیند.

تحلیلگران TD Securities گفتند، در پیش نمایش گزارش تورم آوریل، “ما انتظار داریم که گزارش شاخص شاخص مصرف کننده در هفته آینده نشان دهد که تورم اصلی پس از ثبت سومین افزایش متوالی قوی با 0.4٪ در ماه مارس، به سرعت “نرم” 0.3٪ متر در متر کاهش یافت. علیرغم افزایش قابل توجه دیگر در قیمت انرژی، تیتر احتمالاً با کاهش 0.3 درصدی در مترمربع افزایش یافت. توجه داشته باشید که پیش‌بینی CPI اصلی ما در 0.27% m/m نشان‌دهنده خطرات بزرگ‌تری برای یک غافلگیری به افزایش 0.2% است.

چگونه گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده می تواند بر EUR/USD تاثیر بگذارد؟

به دنبال افزایش 0.3 درصدی ثبت شده در ژانویه، CPI و CPI اصلی هر دو در فوریه و مارس 0.4 درصد افزایش یافت که نگرانی ها در مورد کند شدن روند کاهش تورم را احیا کرد و باعث شد فعالان بازار از پیش بینی کاهش نرخ تا سپتامبر خودداری کنند.

در همین حال، BLS افزایش 175000 حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه آوریل را گزارش داد. این کمترین رشد حقوق و دستمزد از اکتبر را نشان می دهد و به کاهش شرایط در بازار کار اشاره می کند. اطلاعات دیگر از ایالات متحده نشان داد که فعالیت های تجاری در بخش های تولیدی و خدماتی در ماه آوریل کاهش یافت و شاخص مدیران خرید خدمات و تولید ISM (PMI) هر دو به زیر 50 رسید. علاوه بر این، وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد که 231,000 نفر وجود دارد. اولین درخواست برای دریافت مزایای بیکاری در هفته منتهی به 4 مه، بالاترین میزان چاپ از اوایل نوامبر.

علیرغم ارقام تورمی قوی که در دو ماه گذشته مشاهده شد، انتشار داده های ناامیدکننده خوش بینی را در مورد چرخش سیاست در سپتامبر زنده نگه می دارد. با توجه به CME FedWatch Tool، سرمایه گذاران در حال حاضر با احتمال 35 درصد قیمت گذاری می کنند که نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر تغییری نکند. از این رو، موقعیت بازار نشان می دهد که دلار آمریکا با یک ریسک دو طرفه در جهت انتشار داده های تورم مواجه است.

در صورتی که CPI ماهانه 0.4% یا بیشتر افزایش یابد، می تواند انتظارات برای حفظ سیاست در سپتامبر را احیا کند. در این سناریو، بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده احتمالاً کشش پیدا می کند و به دلار اجازه می دهد تا در برابر رقبای اصلی خود قدرت جمع کند. از سوی دیگر، قرائت 0.2 درصد یا پایین تر می تواند تأثیر معکوس بر ارزش گذاری ارز داشته باشد.

Eren Segezer، تحلیلگر ارشد نشست اروپا در FXStreet، چشم انداز فنی مختصری را برای EUR/USD ارائه می دهد و توضیح می دهد: “شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه بالای 50 باقی می ماند، اما EUR/USD باید منطقه 1.0800-1.0820 را تغییر دهد. جایی که میانگین متحرک ساده 200 روزه و میانگین متحرک 100 روزه (SMA) قرار دارد، به پشتیبانی برای گسترش روند صعودی آن. در بالای این ناحیه، 1.0900 (سطح استاتیک) می تواند به عنوان مقاومت موقت قبل از 1.0980 (بالای 8 مارس) دیده شود.

اگر EUR/USD نتواند منطقه 1.0800-1.0820 را پاک کند، خریداران ممکن است دلسرد شوند. در این مورد، پشتیبانی ها در 1.0720 (SMA 20 روزه) و 1.0600 (پایین ترین سطح استاتیک 16 آوریل) قابل مشاهده است.

سوالات متداول فدرال رزرو

سیاست پولی در ایالات متحده توسط فدرال رزرو (فدرال رزرو) شکل می گیرد. فدرال رزرو دو وظیفه دارد: دستیابی به ثبات قیمت و ایجاد اشتغال کامل. ابزار اصلی آن برای دستیابی به این اهداف، تعدیل نرخ بهره است. زمانی که قیمت ها خیلی سریع افزایش می یابد و تورم بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو است، نرخ بهره را افزایش می دهد و هزینه های استقراض را در کل اقتصاد افزایش می دهد. این منجر به دلار آمریکا (USD) قوی‌تر می‌شود، زیرا ایالات متحده را به مکانی جذاب‌تر برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی تبدیل می‌کند تا پول خود را پارک کنند. زمانی که تورم به زیر 2 درصد می‌رسد یا نرخ بیکاری خیلی بالا می‌رود، فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره را کاهش دهد تا وام‌گیری را تشویق کند، که بر گرینبک تأثیر می‌گذارد.

فدرال رزرو (فدرال رزرو) سالانه هشت جلسه سیاست گذاری برگزار می کند که در آن کمیته بازار باز فدرال (FOMC) شرایط اقتصادی را ارزیابی کرده و تصمیمات سیاست پولی را اتخاذ می کند. در FOMC دوازده نفر از مقامات فدرال رزرو حضور دارند – هفت عضو هیئت رئیسه، رئیس بانک فدرال رزرو نیویورک، و چهار نفر از یازده رئیس بانک مرکزی منطقه ای باقی مانده، که دوره های یک ساله را به صورت چرخشی خدمت می کنند. .

در شرایط شدید، فدرال رزرو ممکن است به سیاستی به نام تسهیل کمی (QE) متوسل شود. QE فرآیندی است که توسط آن فدرال رزرو به طور قابل ملاحظه ای جریان اعتبار را در یک سیستم مالی گیر کرده افزایش می دهد. این یک معیار سیاستی غیراستاندارد است که در طول بحران ها یا زمانی که تورم بسیار پایین است استفاده می شود. این سلاح منتخب فدرال رزرو در طول بحران بزرگ مالی در سال 2008 بود. این سلاح شامل چاپ دلارهای بیشتر توسط فدرال رزرو و استفاده از آنها برای خرید اوراق قرضه با درجه بالا از موسسات مالی است. QE معمولاً دلار آمریکا را تضعیف می کند.

انقباض کمی (QT) فرآیند معکوس QE است که به موجب آن فدرال رزرو خرید اوراق قرضه از موسسات مالی را متوقف می‌کند و اصل اوراق قرضه‌ای را که در حال سررسید است، برای خرید اوراق جدید سرمایه‌گذاری نمی‌کند. معمولاً برای ارزش دلار آمریکا مثبت است.

منبع: https://www.fxstreet.com/news/us-cpi-data-expected-to-show-slow-progress-towards-2-target-202405150300