نمودار سهام 1 روزه TSLA
سهام TSLA پس از فراخوان نرم افزار، 2 درصد از دست می دهد، به پایین ترین حد مارس 21 سقوط می کند
منبع: https://www.fxstreet.com/news/tesla-stock-news-and-forecast-tsla-shares-lose-2-following-software-recall-fall-under-march-21-low-202211211449
شاخص هفتگی میانگین متحرک همگرایی واگرایی (MACD) نیز در سقوط آزاد به نظر می رسد و نزدیک به یک کراس اوور صعودی به نظر نمی رسد. بدون اینکه یک کاتالیزور صعودی در سرفصل های این هفته ظاهر شود، انتظار می رود سهام تسلا به یکی از سطوح حمایتی ذکر شده سقوط کند، که هر دو نقطه ورود بهتری نسبت به قیمت فعلی نزدیک به 175 دلار هستند.
- تسلا فراخوان نرم افزار جدیدی را برای نقص چراغ عقب صادر کرد.
- به روز رسانی نرم افزار بر 321628 خودرو تأثیر می گذارد.
- سهام TSLA به پایینترین حد مارس 2021 یعنی 179.83 دلار سقوط کرد.
حرکت به زیر 180 دلار در حال حاضر خبر بدی برای گاوهای تسلا است، زیرا به این معنی است که حوزه بعدی حمایت در 167.50 دلار کاهش یافته است. این سطح قیمت در نوامبر 2020 به عنوان حمایت و مقاومت و در آگوست 2020 به عنوان مقاومت کاملاً عمل کرد. در زیر سطح مقاومت 154 دلاری از پاییز 2020 قرار دارد.
طبق دادههای اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها، در سال 2022 تاکنون حدود 23 میلیون وسیله نقلیه در ایالات متحده فراخوان شده است. نزدیک به 4 میلیون از آنها تسلا بودهاند.
پیش بینی سهام تسلا
افت قیمت سهم را به همراه داشته است سهام تسلا پایین تر از مارس 2021 در 179.83 دلار. این سطح حمایت 180 دلاری کلیدی بود و در چندین مورد در سال 2020 ادامه داشت.
تسلا (TSLA) پس از اعلام فراخوان مجدد، سهام در پیش بازار روز دوشنبه 2.2 درصد کاهش یافت. این مورد روی 321628 خودروی مدل Y و مدل 3 با سالهای مدل بین سالهای 2020 تا 2023 که مشکل روشن نشدن چراغهای عقب دارند، تأثیر میگذارد. مشکل یک فراخوان فیزیکی نیست که تسلاها برای تعمیر به مکانیک بازگردانده می شوند، بلکه شامل به روز رسانی های مبتنی بر نرم افزار است.
اخبار سهام تسلا
این در واقع نوزدهمین فراخوان برای تسلا در سال 2022 است، اما اکثریت قریب به اتفاق آنها بهروزرسانیهای نرمافزار ساده «خارج از هوا» بودهاند. فراخوانی که در 19 نوامبر انجام شد نیز چهارم ماه بود. با این حال، زمانی که تیتر خوبی نیست سهام تسلا تا به امروز 55 درصد و در ماه گذشته نزدیک به 19 درصد کاهش داشته است.
بخش عمدهای از دستکاریهای اخیر سرمایهگذاران تسلا به این دلیل است که ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، رهبری روزانه را در توییتر بهطور عمومی به عهده گرفته است. اکثریت قریب به اتفاق توییتهای ماسک در پلتفرم رسانههای اجتماعی و بسیاری از عکسهای او بهروزرسانیهایی درباره استراتژی شرکت جدید توییتر بودهاند. این احساس بازار را به وجود آورده که گویی تسلا مدت زیادی پس از کاهش تقاضا در چین و از دست دادن پیشبینی تحویل توسط سازنده خودروهای برقی، به صورت خودکار کار میکند.