جهش یورو/دلار آمریکا از 1.07 به دلیل اظهارات جنگ طلبانه بانک مرکزی اروپا، افزایش کسری تجاری آمریکا

EUR/USD از میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA) جهش می کند و به دلیل اظهارنظرهای رسمی بانک مرکزی اروپا (ECB) مبنی بر تقویت یورو (EUR) به بالای 1.0700 می رسد. در همین حال، با کمرنگ شدن انتظارات برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن، دلار آمریکا (USD) سقوط کرد. EUR/USD در حدود 1.070 معامله می شود که افزایش 0.12 درصدی دارد.

در حالی که بانک های مرکزی گروه 10 در بحبوحه تورم چسبنده دست و پنجه نرم می کنند، یورو در برابر سقوط دلار تقویت می شود

پیش از این، ایزابل اشنابل، عضو شورای حکومتی، در مصاحبه ای که توسط بانک مرکزی اروپا منتشر شد، اظهار داشت که انقباضات تهاجمی برای تأثیرگذاری بر اقتصاد بیشتر از حد معمول طول می کشد.

در همین حال، اظهارات جنگ طلبانه توسط ECB Klas Knot پشتوانه بازگشت EUR/USD به بالای رقم 1.0700 است. وی خاطرنشان کرد که بانک مرکزی اروپا باید در ماه های ژوئن و جولای نرخ بهره را افزایش دهد و به داده ها وابسته خواهد شد. نات افزود که اوج نرخ های بهره “باید برای مدت طولانی حفظ شود تا تورم کنترل شود.”


اشتراک گذاری:

  • یورو/دلار آمریکا که توسط اظهارنظرهای متعصب بانک مرکزی اروپا تقویت شده است، با کم رنگ شدن انتظارات فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در ژوئن، از میانگین متحرک نمایی 200 روزه جهش کرد.
  • کسری تجاری ایالات متحده به طور قابل توجهی به 74.6 میلیارد دلار افزایش یافته است که ناشی از کاهش صادرات و افزایش واردات است.
  • افزایش نرخ توسط BoC و RBA بر بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده تأثیر می گذارد و نشان دهنده واکنش بانک مرکزی جهانی به تورم مداوم است.
اخیراً، بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، به ویژه نرخ اسکناس 10 ساله، پس از افزایش نرخ ها توسط بانک کانادا (BoC) پس از جلسات بعدی که نرخ ها را بدون تغییر نگه داشت، بیش از 10 واحد در ثانیه، تا 3.766 درصد افزایش یافت. بنابراین، بانک مرکزی آمریکا نام خود را به فهرست بانک‌های مرکزی G10 که در رأس آن بانک مرکزی استرالیا (RBA) قرار داشت، اضافه کرد، هرچند که مجبور شد آن‌ها را در هم بکوبد و افزایش دهد، زیرا بررسی‌های تورم چسبنده‌تر از آنچه تخمین زده می‌شد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/eur-usd-leaps-over-107-on-hawkish-ecb-remarks-us-trade-deficit-expands-202306071530

بر اساس داده‌ها، تولید صنعتی در آلمان در مقایسه با سقوط -3.4% در ماه مارس بهبود یافته است که به 0.3% در ماه مارس، کمتر از برآورد 0.6% رسیده است. در همان زمان، فرانسه کسری بیشتری نسبت به برآوردهای 7.7 میلیارد یورو به دست آورد که به 9.7 میلیارد یورو رسید، بیشتر از 8.39 میلیارد یورو در مارس، در حالی که ایتالیا بهبودی در خرده فروشی نشان داد.

سطوح فنی EUR/USD

احساسات پس از یک جهش مختصر در سهام بدتر شد. سقوط ناگهانی شاخص نوسانات CBOE (VIX) که به عنوان شاخص ترس شناخته می‌شود، به پایین‌ترین حد در سال 2020، روحیه سرمایه‌گذاران را تغییر داد، که به نظر می‌رسد سودهای ثبت شده را داشته باشد، اگرچه از دلار آمریکا فاصله داشت. قبل از افتتاح وال استریت، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) نشان داد که کسری بودجه ایالات متحده افزایش یافته است، همانطور که در تراز تجاری به -74.6 میلیارد دلار در آوریل 2023 در مقایسه با مارس -60.B دلار نشان داده شده است. صادرات نسبت به آوریل کاهش یافت و به 249 میلیارد دلار در مقابل 258.2 میلیارد دلار رسید، در حالی که واردات 323 میلیارد دلار بالاتر از 318.8 میلیارد دلار در مارس افزایش یافت.