با افزایش روند بهبودی، طلا به عقب و جلو می ماند، ارز با پشتوانه طلا بریکس جذابیت خود را از دست می دهد.

نرخ وجوه فدرال رزرو نرخی است که بانک های ایالات متحده با آن به یکدیگر وام می دهند. این نرخ سرفصلی است که اغلب توسط فدرال رزرو در جلسات FOMC تعیین می شود. به عنوان یک محدوده تنظیم می شود، به عنوان مثال 4.75٪ -5.00٪، اگرچه حد بالایی (در آن مورد 5.00٪) رقم نقل شده است.
انتظارات بازار برای نرخ وجوه آتی فدرال رزرو توسط ابزار CME FedWatch ردیابی می شود که نحوه رفتار بسیاری از بازارهای مالی را در پیش بینی تصمیمات سیاست پولی آتی فدرال رزرو تعیین می کند.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/gold-price-consolidates-as-decline-in-consumer-spending-growth-fails-to-rebuff-hawkish-fed-bets-202307190931

نرخ بهره توسط مؤسسات مالی برای وام به وام گیرندگان دریافت می شود و به عنوان سود به پس انداز و سپرده گذاران پرداخت می شود. آنها تحت تأثیر نرخ های وام پایه هستند که توسط بانک های مرکزی در پاسخ به تغییرات در اقتصاد تعیین می شود. بانک‌های مرکزی معمولاً وظیفه تضمین ثبات قیمت‌ها را دارند که در بیشتر موارد به معنای هدف‌گذاری نرخ تورم اصلی حدود ۲ درصد است.
اگر تورم به زیر هدف کاهش یابد، بانک مرکزی ممکن است نرخ پایه وام را با هدف تحریک وام دهی و تقویت اقتصاد کاهش دهد. اگر تورم به طور قابل ملاحظه ای از 2 درصد افزایش یابد، معمولاً منجر به افزایش نرخ پایه وام توسط بانک مرکزی در تلاش برای کاهش تورم می شود.

نرخ‌های بهره بالاتر در مجموع بر قیمت طلا تأثیر می‌گذارد زیرا به جای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دارای بهره یا قرار دادن وجه نقد در بانک، هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می‌دهد.
اگر نرخ بهره بالا باشد که معمولاً قیمت دلار آمریکا (USD) را بالا می برد و از آنجایی که طلا به دلار قیمت گذاری می شود، این امر باعث کاهش قیمت طلا می شود.

نرخ‌های بهره بالاتر معمولاً به تقویت پول کشور کمک می‌کند، زیرا آن را به مکانی جذاب‌تر برای سرمایه‌گذاران جهانی برای پارک پول خود تبدیل می‌کند.

قیمت طلا پس از چاپ بالاترین رقم هفت هفته اخیر در 1984.25 دلار در روز سه شنبه آرام شد. این فلز گرانبها پس از آزمایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) در 1.947.28 دلار دوباره بازگشت. نوسانگرهای مومنتوم قدرت محض در بایاس بالا را نشان می دهد. فلز زرد به مقاومت روانی 2000 دلار نزدیک می شود.

سوالات متداول نرخ بهره

قیمت طلا (XAU/USD) در روز چهارشنبه پس از چاپ بالاترین قیمت هفت ماهه بالای 1980.00 دلار، عملکرد غیر جهت دار را نشان می دهد. این فلز گرانبها در روز سه‌شنبه پس از اینکه خرده‌فروشی ایالات متحده در ماه ژوئن نشان داد که شتاب هزینه‌های مصرف‌کننده کاهش یافته است، اما همچنان برای فشار دادن فدرال رزرو (فدرال رزرو) به منظور افزایش بیشتر نرخ‌های بهره در نشست FOMC در 26 ژوئیه، کافی است.

فشارهای تورمی در ایالات متحده در حال کاهش است زیرا روند استخدام توسط شرکت ها با سرعت حلزون در حال افزایش است. شرکت های آمریکایی با خشم افزایش نرخ های بهره توسط فدرال رزرو و شرایط سخت اعتباری توسط بانک های منطقه ای مواجه هستند. فیلترهای جدیدی توسط بانک های تجاری به فرآیند توزیع اعتبار اضافه شده است تا کیفیت دارایی ها در یک محیط آشفته حفظ شود.

دیلی دایجست محرک های بازار: قیمت طلا در انتظار ماشه اقتصادی است

  • قیمت طلا در حدود 1980.00 دلار بی‌درخش باقی مانده است زیرا داده‌های خرده‌فروشی ماهانه در ماه ژوئن کمتر از حد انتظار باقی مانده است.
  • فروش خرده‌فروشی ایالات متحده به طور اسمی 0.2٪ در مقابل تخمین 0.5٪ و انتشار قبلی 0.3٪ افزایش یافت. همچنین نماگر اقتصادی بدون احتساب خودرو 0.2 درصد پایین تر از اجماع و انتشار قبلی 0.3 درصد قرار گرفت.
  • بررسی دقیق گزارش خرده‌فروشی ایالات متحده نشان می‌دهد که شتاب در رشد هزینه‌های مصرف‌کننده کند شده است، اما همچنان انعطاف‌پذیر است. فروش در ایستگاه های خدمات و مصالح ساختمانی خانه کماکان باقی ماند.
  • شاخص های اقتصادی ایالات متحده برای ماه ژوئن که تاکنون منتشر شده است نشان می دهد که تورم به طور قابل توجهی کاهش یافته و شرایط بازار کار نیز کاهش یافته است.
  • علاوه بر تورم ملایم و کاهش بازار اشتغال، حرکت ضعیف در مخارج مصرف کننده نشان می دهد که فشارهای تورمی کلی در حال کاهش است.
  • جدا از فشارهای تورمی ملایم در اقتصاد ایالات متحده، فشارهای قیمتی در منطقه یورو و بریتانیا نیز تداوم خود را از دست می دهند.
  • علیرغم کاهش فشارهای تورمی، انتظار می رود فدرال رزرو هفته آینده سیاست سختگیرانه خود را از سر بگیرد.
  • سرمایه گذاران باید توجه داشته باشند که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، پس از 13 ماه افزایش نرخ بهره، در ماه ژوئن از افزایش نرخ بهره صرف نظر کرد.
  • جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه گفت که روند کمرنگ شدن استخدام توسط شرکت‌ها باعث روند کاهش تورم شده است.
  • سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو موفق خواهد شد بدون وارد کردن اقتصاد به سمت رکود، پیروزی بر تورم چسبنده را اعلام کند.
  • طبق ابزار FedWatch گروه CME، تنها یک افزایش دیگر نرخ بهره تا پایان سال از سوی فدرال رزرو اعلام خواهد شد.
  • برخلاف انتظارات بازار، فدرال رزرو به طور مداوم تکرار می کند که دو افزایش دیگر نرخ بهره مناسب است.
  • در همین حال، تاثیر اعلام یک ارز جدید با پشتوانه طلا توسط بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در حال محو شدن است.
  • شاخص دلار آمریکا (DXY) در حال تلاش برای تثبیت بالای حمایت روانی 100.00 است زیرا نوسانگرهای مومنتوم بیش از حد فروش رفته اند.
  • برخلاف شاخص دلار، بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده بیشتر کاهش یافته و به نزدیک 3.75 درصد در بحبوحه جو خوش بازاری رسیده است.

تحلیل فنی: قیمت طلا در محدوده 1980.00 دلار باقی می ماند


اشتراک گذاری:

  • قیمت طلا در حدود 1980.00 دلار کاهش یافته است زیرا سرمایه گذاران منتظر یک محرک جدید هستند.
  • شاخص دلار آمریکا با وجود عدم وجود عوامل بنیادی حمایتی، با اطمینان بالای 100.00 باقی می ماند.
  • خرده فروشی ایالات متحده در ماه ژوئن کاهشی در شتاب هزینه های مصرف کننده نشان داد.