با افزایش ارزش دلار آمریکا پس از آمارهای بهتر از انتظار مسکن در ایالات متحده، گاز طبیعی رشد اولیه را کاهش داد.

این با همگرایی RSI صعودی مشاهده شده در نمودار هفتگی مطابقت دارد.

انتشار اصلی اقتصادی که بر قیمت گاز طبیعی تأثیر می گذارد، بولتن هفتگی موجودی اداره اطلاعات انرژی (EIA)، یک آژانس دولتی ایالات متحده است که داده های بازار گاز ایالات متحده را تولید می کند. بولتن EIA Gas معمولاً روز پنجشنبه در ساعت 14:30 به وقت گرینویچ، یک روز پس از انتشار بولتن هفتگی نفت توسط EIA منتشر می شود. داده های اقتصادی از مصرف کنندگان بزرگ گاز طبیعی می تواند بر عرضه و تقاضا تأثیر بگذارد که بزرگترین آنها شامل چین، آلمان و ژاپن است. گاز طبیعی عمدتاً به دلار آمریکا قیمت گذاری و معامله می شود، بنابراین انتشارات اقتصادی که بر دلار آمریکا تأثیر می گذارد نیز عواملی هستند.

چگونه دلار آمریکا بر قیمت گاز طبیعی تأثیر می گذارد؟

علاوه بر این، RSI به طور نزولی با قیمت متفاوت است، زیرا شروع به کاهش می کند در حالی که قیمت همچنان به بالاترین حد خود ادامه می دهد. این نشانه ضعف اساسی در روند صعودی کوتاه مدت است.


گاز طبیعی: نمودار هفتگی

دلار آمریکا ارز ذخیره جهانی است و اکثر کالاها از جمله گاز طبیعی در بازارهای بین المللی با دلار آمریکا قیمت گذاری و معامله می شوند. به این ترتیب، ارزش دلار آمریکا عاملی در قیمت گاز طبیعی است، زیرا اگر دلار تقویت شود به این معنی است که برای خرید همان حجم گاز به دلار کمتری نیاز است (قیمت کاهش می یابد) و برعکس اگر دلار تقویت شود.

با این حال، در نمودار 4 ساعته، RSI اکنون چشمک می زند “بیش از حد خرید” (بالاتر از 70)، که سیگنالی برای گاوها برای اضافه کردن موقعیت های خرید جدید است.

XNG/USD در زمان نگارش این مقاله در جلسه روز سه‌شنبه ایالات متحده با قیمت 2.703 دلار MMBtu مبادله می‌شود.

اخبار گاز طبیعی و محرکان بازار

  • پس از انتشار داده‌های مسکن از ایالات متحده که نشان می‌دهد چشم‌انداز مثبت‌تری برای اقتصاد نشان می‌دهد، قیمت گاز طبیعی به سمت تجارت کاهش می‌یابد که در این فرآیند از دلار آمریکا حمایت می‌کند و بر قیمت‌های گاز که عمدتاً به دلار قیمت‌گذاری می‌شوند، فشار می‌آورد.
  • یک غیر منتظره افزایش 21.7 درصدی در شروع مسکن برای ماه می، زمانی که کاهش 0.8 درصدی پیش بینی شده بود، دلار آمریکا را افزایش داد.
  • مجوزهای ساختمانی در ماه مه افزایش 5.2 درصدی را در مقابل کاهش 5.0 درصدی پیش بینی شده توسط اقتصاددانان نشان داد. از آنجایی که این شاخص به عنوان یک شاخص پیشرو برای اقتصاد در نظر گرفته می شود، بسیاری آن را نشانه ای می دانند که ایالات متحده آنقدرها که تصور می کردند در برابر سقوط در رکود آسیب پذیر نیست.
  • قیمت گاز طبیعی اوایل روز سه‌شنبه پس از اینکه داده‌های تولید اداره نفت نروژ (NPD) در ماه مه 7.3 درصد کمتر از پیش‌بینی‌ها بود، افزایش یافت.
  • 274 مگا متر مکعب استاندارد (MSm³) گاز توسط نروژ در ماه می تولید شد. 21.9 MSm³ کمتر از پیش بینی، و کمتر از 339.8 تولید شده در آوریل و 324.1 MSm³ در می 2022.
  • پس از انتشار اخبار مربوط به قطعی طولانی‌تر از حد انتظار در کارخانه‌های گاز نروژ و شایعات مربوط به تعطیلی زودتر از حد انتظار میدان گازی گرونینگن در هلند، این نگرانی‌ها را تشدید کرد.
  • بر اساس گزارش CNN، عرضه نروژ اکنون برای قاره اروپا حیاتی است، زیرا در سال 2022 جایگزین روسیه به عنوان تامین کننده اصلی شد، زمانی که گاز نروژ 23 درصد از واردات را در مقایسه با 15 درصد روسیه به خود اختصاص داد.
  • یک منبع به سی ان ان گفت: تعطیلی طولانی مدت نیروگاه ها در نروژ می تواند یک میلیارد متر مکعب گاز را کاهش دهد، و “تنها 5 میلیارد متر مکعب کمتر … نیاز است تا بازار بسیار تنگ تر شود.”
  • “بازار گاز اروپا – و در نتیجه بازار جهانی گاز – [is] تام مارزک-منسر، رئیس بخش تجزیه و تحلیل گاز در ICIS، به سی‌ان‌ان گفت: مطمئناً از نظر تطابق کافی عرضه با تقاضا، خارج از شرایط نیست.
  • طبق داده‌های زیرساخت گاز، این وضعیت به اندازه سال‌های گذشته مخاطره‌آمیز نیست: انبارهای ذخیره‌سازی اروپا در حال حاضر ۷۳ درصد پر شده‌اند – سطحی بسیار بالاتر از میانگین ۵۶ درصدی که در همان زمان از سال در پنج سال گذشته بود. اروپا (گزارش شده توسط CNN).
  • رقابت آسیایی برای عرضه محدود اروپا نیز احتمالاً کمتر از سال‌های گذشته خواهد بود، زیرا ژاپن و کره جنوبی فروشگاه‌های بسیار بالاتری را ثبت کردند و اقتصاد چین پس از ماه‌ها قرنطینه همچنان به تزلزل خود ادامه می‌دهد.
  • تقاضا برای تهویه مطبوع به دلیل هوای گرمتر از حد انتظار در نیمکره غربی با شروع فصل تابستان افزایش یافته است.
  • ادامه فصل طوفان اقیانوس اطلس در ایالات متحده می تواند تقاضا را در ایالات متحده افزایش دهد.
  • بانک خلق چین (PBoC) تصمیم گیری کاهش 10 واحدی نرخ بهره در نشست صبح سه‌شنبه، به منظور کمک به تقویت رشد اقتصاد، از سوی بازارها بسیار کم تفسیر شد.
  • تحلیلگران انتظار کاهش بیشتر نرخ از سوی PBoC را داشتند و با توجه به این خبر، سهام جهانی کاهش یافت که پیامدهای متفاوتی برای گاز طبیعی داشت.
  • از یک طرف، به عنوان یک واردکننده بزرگ جهانی گاز طبیعی، این کاهش باید به افزایش تقاضا کمک کند، با این حال، با توجه به اینکه خیلی کوچک در نظر گرفته می‌شود، ممکن است افزایش قیمت برای این کالا محدود باشد.

تجزیه و تحلیل فنی گاز طبیعی: روند صعودی کوتاه مدت در یک تصویر نزولی بلند مدت

در اوایل روز، گاز طبیعی برای ششمین روز متوالی افزایش یافت داده ها از سوی اداره نفت نروژ (NPD) کمبود عرضه در ماه مه را نشان داد. نروژ اکنون پس از تحریم‌ها بر واردات از روسیه، تامین‌کننده اصلی گاز طبیعی به اروپا است، بنابراین قیمت‌ها نسبت به جریان اخبار مرتبط از تولیدکننده اسکاندیناوی بسیار حساس است.

نمودار 4 ساعته جفت را در یک روند صعودی کوتاه مدت نشان می دهد که به طور متوالی اوج های بالاتر و پایین تر را نشان می دهد.

پویایی عرضه و تقاضا یک عامل کلیدی مؤثر بر قیمت گاز طبیعی است و خود تحت تأثیر رشد اقتصادی جهانی، فعالیت صنعتی، رشد جمعیت، سطح تولید و موجودی‌ها قرار دارد. آب و هوا بر قیمت گاز طبیعی تأثیر می گذارد زیرا گاز بیشتری در زمستان های سرد و تابستان های گرم برای گرمایش و سرمایش استفاده می شود. رقابت از دیگر منابع انرژی بر قیمت ها تأثیر می گذارد زیرا مصرف کنندگان ممکن است به منابع ارزان تر روی آورند. رویدادهای ژئوپلیتیک عواملی هستند که نمونه آن را جنگ در اوکراین می‌دانیم. سیاست های دولت مربوط به استخراج، حمل و نقل و مسائل زیست محیطی نیز بر قیمت ها تأثیر می گذارد.

انتشارات اصلی اقتصاد کلان که بر قیمت گاز طبیعی تأثیر می گذارد چیست؟


گاز طبیعی: نمودار روزانه

پس از آنکه داده‌های مسکن ایالات متحده به طور غیرمنتظره‌ای انتظارات افزایش تقاضا برای دلار آمریکا را شکست داد، قیمت گاز طبیعی از بالاترین قیمت روز سه‌شنبه عقب‌نشینی کرد.

در صورتی که RSI از منطقه اشباع خرید خارج شود و به قلمرو خنثی (زیر 70 و بالاتر از 30) بازگردد، نشان دهنده عقب نشینی قیمت پس از افزایش های قوی اخیر خواهد بود.

سوالات متداول گاز طبیعی

چه عواملی باعث افزایش قیمت گاز طبیعی می شود؟


منبع: https://www.fxstreet.com/news/natural-gas-price-pauses-after-17-surge-in-prior-week-202306191248

گاز طبیعی باید بالاتر از آخرین اوج پایین روند نزولی بلندمدت در 3.079 دلار MMBtu بشکند تا بازگشت روند نزولی گسترده تر را تایید کند.

همانطور که اوضاع پیش می‌رود، شکستن به زیر 2.110 دلار MMBtu پایین‌ترین سطح سالانه تا به امروز، سیگنالی برای ادامه روند نزولی تا هدف 1.546 دلار MMBtu خواهد بود. این هدف، گسترش فیبوناچی 61.8 درصدی ارتفاع محدوده تحکیم تقریباً جانبی است که در طول سال 2023 آشکار شده است.

در نمودار روزانه می توان مشاهده کرد که قیمت در محدوده تثبیت خود در حال افزایش است. اکنون از میانگین متحرک ساده 50 و نه از میانگین متحرک 100 روزه (SMA) که یک علامت صعودی کوتاه مدت است، شکسته است.

قیمت گاز طبیعی از زمانی که در آگوست 2022 به اوج 9.960 دلار MMBtu رسید، در یک روند نزولی بلندمدت قرار دارد. با این حال، شتاب نزولی از فوریه 2023 به طور قابل توجهی کاهش یافته است. ) اندیکاتور مومنتوم با قیمت، از اردیبهشت امسال آغاز می شود. همگرایی صعودی زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت به پایین‌ترین حد خود برسد اما RSI نتواند کپی کند. در واقع RSI قبل از قیمت شروع به افزایش کرد که نشان دهنده تغییر اساسی در محیط بود. با این حال، تا زمانی که قیمت کمی بالاتر نرود، روند کلی کاهش می‌یابد و همچنان احتمال کاهش قیمت وجود دارد.


اشتراک گذاری:

  • قیمت گاز طبیعی از اوج روزانه خود پس از آن اصلاح شد آزادی توپی بیت داده های مسکن اقتصاد کلان از ایالات متحده، که از دلار آمریکا پشتیبانی می‌کند و بر روی XNG/USD وزن دارد.
  • پس از آن که داده های نروژی نشان داد تولید کمتر از حد انتظار در ماه مه، که باعث نگرانی از عرضه شد، افزایش قیمت های گاز طبیعی را کاهش داد.
  • علیرغم عوامل بنیادی صعودی، تا زمانی که قیمت ها زیر 3.079 دلار MMBtu باقی بمانند، روند فنی بلندمدت نزولی باقی می ماند.


گاز طبیعی: نمودار 4 ساعته